کد خبر: ۴۹۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 26 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، مدیر مدرسه مهربانی پاس یزد با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر مسئولان از این فضای آموزشی، گفت:‌ امسال 120 کودک کار و از تحصیل جامانده در مدرسه مهربانی پاس یزد مشغول به تحصیل شدند.

«مریم حاجی حسینی» در حاشیه آغاز سال تحصیلی مدرسه مهربانی پاس یزد، با اشاره به این‌که مدرسه مهربانی پاس یزد دومین سال فعالیت خود را در استان یزد آغاز کرده، گفت: این مدرسه اقدام به ارائه خدمات آموزشی به کودکان بازمانده از تحصیل یزد می‌کند .

وی افزود: امسال با شروع مدرسه، 120 کودک که به دلایل مختلف از جمله اشتغال به کار و نداشتن هزینه‌های تحصیل موفق به تحصیل نشده بودند، در این مدرسه حضور دارند .

مدیر مدرسه مهربانی پاس یزد در ادامه با اشاره به این‌که بخش قابل توجهی از کودکانی که در این مدرسه درس می‌خوانند زمانی از سال خود را مشغول به کار هم هستند،‌گفت: در حال حاضر تعدادی از دانش‌آموزان پس از پایان زمان مدرسه، به محل کار خود رفته و شروع به کار می‌کنند .

حسینی خاطرنشان کرد: دیگر دانش‌آموزان هم در طول تابستان اقدام به فعالیت در مشاغل مختلف می‌کنند و زمان مدارس با وجود سختی‌هایی که دارند وارد این مدرسه می‌شوند .

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که این مدرسه و دانش‌آموزان با آن روبرو هستند، توان مالی بسیار پایین کودکان در مدرسه است به گونه‌ای که در حال حاضر والدین این کودکان از پرداخت کم‌ترین هزینه‌های تحصیل هم ناتوان هستند و هزینه‌های تحصیل با کمک‌های مردمی تامین می‌شود .

وی با اشاره به این‌که حمایت مسئولان هم از این فضای آموزشی کافی نیست، اظهار کرد: در صورتی که ما نیاز به خدماتی برای مدرسه داشته باشیم، با مشکل زیادی برای تامین آن روبرو هستیم .

مدیر مدرسه مهربانی پاس یزد تأکید کرد: با توجه به این‌که دانش‌آموزان این مدرسه هنوز بسیاری از امکانات اولیه تحصیل خود را ندارند، افرادی که توانایی برای تامین حداقل‌های تحصیل حتی برای یک دانش‌آموز را دارند می‌توانند اقدام به این کار خیر کنند .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار