رییس بهزیستی میبد با بیان اینکه 175ناشنوا و کم شنوا در این شهرستان از خدمات این سازمان بهره می گیرند گفت: گفتار درمانی،تربیت شنوایی و کمک هزینه کاشت حلزون از جمله این خدمات است.
کد خبر: ۴۹۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 26 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،سعید مشایخ به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان (دوم تا هشتم مهرماه) افزود:پیشگیری از معلولیت ها از اولویت های کاری این سازمان است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه پرداخت آزمایش های ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت های زیاد است بخشی از آن توسط بهزیستی به خانواده ها پرداخت می شود.
مشایخ تصریح کرد: برای پیشگیری از معلولیت کم شنوایی و ناشنوایی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و قبل از بارداری به ویژه در خانواده هایی که فرد ناشنوا دارند ضروری است.
رییس بهزیستی میبد افزود: در سالجاری افزون بر 700نوزاد در این شهرستان زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند که افراد دارای مشکوک به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.
مشایخ خاطر نشان کرد: زبان اشاره ، زبان ارتباط ناشنوایان است که سبب ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد شنوا می شود .
اکنون دوهزار و 300 نفر در میبد و 25 هزار و 200 معلول در بهزیستی استان یزد پرونده دارند و از خدمات آن بهره مند هستند.
40 درصد معلولان استان یزد جسمی حرکتی، 27 درصد ذهنی و بقیه دارای معلولیت شنوایی، بینایی و دیگر معلولیت ها هستند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
آمارهای سازمان بهزیستی نشان می دهد که سه تا چهار درصد نوزادانی که متولد می شوند به نوعی از کم شنوایی و یا ناشنوایی مبتلا هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار