مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد گفت: سرمایه گذارانی از انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این استان اعلام کرده اند و تاکنون 65میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این خطه جذب شده است.
کد خبر: ۴۹۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 26 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی نمازی  در نشست با جمعی از اعضای انجمن مدیران پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد با تأکید بر لزوم افزایش مطالبه‌گری رسانه‌ها به عنوان راهگشای توسعه استان و پیشرفت مدیریت استان اظهار کرد: برخی نواقص و کاستی‌های موجود نیز ناشی از نبود نظارت و مدیریت کافی در این موارد است که رسانه ها می توانند این کمبود را برطرف کنند.
وی با بیان ظرفیت های بالای نیروی انسانی ، اعتماد مردم ایران و حتی دنیا به یزدی ها افزود: در صورت استفاده از این ظرفیت با تقویت هم‌افزایی مسئولان و مدیریت مناسب، می‌توان به آینده مطلوب‌تراستان امیدوارتر از همیشه بود و در واقع جایگاه والای قدیم را احیا کرد.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان یزد که مدیریت اقتصادی استان را بر عهده دارد درباره برخی فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری دولت یازدهم نیز گفت: چهار سال گذشته، دوران نشاط، تحرک و پویایی بخش های اقتصادی استان به لحاظ عملکرد، فعالیت های اجرایی و مدیریتی بود.
نمازی اضافه کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به عنوان بخشی از مجموعه اقتصادی استان یزد در دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای رونق و جذب سرمایه گذاری به کار گرفت و در این زمینه موفقیت هایی را کسب کرد.
به گفته وی ، برگزاری 45 نشست نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی با استقرار نمایندگان بیش از 20 دستگاه اجرایی عضو مرکز سرمایه گذاری و 17 نشست سرمایه گذاری ، شناسایی و تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و ترجمه آن به چند زبان، علاقه سرمایه گذاران خارجی را برای فعالیت اقتصادی در استان یزد افزایش داد.
نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در استان یزد از جمله اقدامات خوب در دولت یازدهم با محوریت این اداره کل را همگرایی و همبستگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان با عنوان ' شورای هماهنگی ' اعلام کرد و گفت: در همین مدت جایگاه معاونت اقتصادی اداره کل از 22 به سوم ارتقا یافته و روابط عمومی نیز در انتشار اخبار در پرتال وزارت اقتصاد برتر شد.
نمازی درباره وضعیت درآمدهای استان با بیان تحقق 104 درصدی درامدهای عمومی یزد در دوره چهارساله دولت یازدهم نیز تصریح کرد: از مجموع حدود 1400 میلیارد تومان درآمدهای استان بیش از 90 درصد از محل مالیات‌ها تامین می‌شود که 70 درصد از آن نیز توسط واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی پرداخت می شود.
وی افزود: اگر مجموع تمام هزینه های ورودی و خروجی را کنار هم بگذاریم و بدانیم که از 83 دستگاه اجرایی و البته چند دستگاه نظامی و امنیتی تنها 23 دستگاه از بودجه استانی و مابقی از بودجه ملی حقوق کارکنان خود را پرداخت می کنند تناسب درآمدها و هزینه را می پذیریم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد خاطرنشان کرد: بخش نظارت مالی و خزانه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در دولت تدبیر و امید، رویکرد جدیدی را در مسایل مالی و ذیحسابی آغاز کرد و به منظور ساماندهی و شفاف سازی فعالیت های مالی استان گام اساسی برداشت.
نمازی ادامه داد: این بخش تمام تلاش خود را به کار گرفت تا نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی با دقت نظر کامل در دستگاههای اجرایی عملیاتی شود و در کنار آن نیز راه اندازی خزانه داری الکترونیکی، راه اندازی سامانه های الکترونیکی و ساماندهی ذیحسابان پیگیری شده است.
وی حذف طرح‌های سرمایه‌گذاری آلاینده مربوط به دوره‌های گذشته، ساماندهی اموال منقول و غیرمنقول، ساماندهی اموال غیرمصرفی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و استقرار و پیاده‌سازی و بههر‌برداری از سامانه سماد را از دیگر اقدامات و دستاوردهای چهار ساله اقتصاد و دارایی استان اعلام کرد.
این مسئول در پایان تأکید کرد: باید تلاش شود به منظور ماندگاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان به عنوان پشتوانه بالای پیشرفت و توسعه هر جامعه ای ، مشاغلی در یزد ایجاد شود که بتواند از توان و تخصص این قشر استفاده لازم را داشته باشد.
استان یزد در مرکز ایران با جایگاه پنجم در قبولی دانشگاه و 23 سال رتبه برتر در قبولی کنکور سراسری به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور دارای ظرفیت های بالایی در حوزه های اقتصادی ، صنعتی ، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار