رییس کانون وکلای مرکز گفت: افرادی که مسلمان نیستند شهروند آن شهر هستند. در شورا تصمیماتی برای اداره آن شهر می‌گیرند و قطعا خلاف مصلحت آن شهر کار نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۹۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 25 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»،امیر حسین‌آبادی در مورد تعلیق عضویت عضو شورای شهر یزد گفت: دستور موقت در مواردی صادر می‌شود که رسیدگی به مسائل فوریت داشته باشد، به گونه‌ای که اگر با تاخیر رسیدگی صورت گیرد ضرر غیرقابل جبرانی وارد می‌شود.

رییس کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: بعد از صدور دستور موقت، دیوان عدالت باید وارد ماهیت دعوا شود و رسیدگی کند. پس اینجا باید دید که آیا دیوان عدالت اداری صالح به رسیدگی است یا خیر و در فرض اینکه دیوان را صالح بدانیم لزوم دستور موقت مورد بحث قرار می‌گیرد. 

این وکیل دادگستری افزود: باید دید چه ضرورتی دارد که برای این موضوع دستور موقت صادر شود، مثلا اگر ۳ماه دیگر به این موضوع رسیدگی شود چه اتفاقی می‌افتد. این فرد زرتشتی در بین این تعداد فرد مسلم چه کاری می‌تواند انجام دهد که موجب ضرر می‌شود که نیاز به دستور موقت است.

این حقوقدان بیان کرد: به هرحال این افراد که مسلمان نیستند شهروند آن شهر هستند. در شورا تصمیماتی برای اداره آن شهر می‌گیرند و قطعا خلاف مصلحت آن شهر کار نمی‌کنند.

وی افزود: شورای نگهبان درباره انتخابات شورای شهر می‌تواند اظهارنظر کند اما این اظهارنظرها نباید مبنای عمل باشد. شورای نگهبان فقط باید مغایرت یا عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی را با قانون اساسی بررسی کند.

ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار