کد خبر: ۴۹۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 25 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،جلسه هماهنگی مسئولین هیئت‌های عزاداری شهرستان با حضور اعضای شورای تأمین، در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید نبی رسولی، ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم، اظهار کرد: با توجه به هدف اصلی قیام امام حسین(ع) که همان امربه‌معروف و نهی از منکر بود، اگر امروز هم در هیئت‌های عزاداری مشکل یا اختلاف‌سلیقه‌ای به وجود آید باید آن را با تکیه بر همین دو فریضه مرتفع کرد.

سید نبی رسولی ادامه داد: در چند سال گذشته عزاداری شهرستان ابرکوه به واسطه تبلیغات و پوشش تلویزیونی، بیش از گذشته شناخته‌شده و امروز می‌بینیم که بسیاری از شبکه‌های جهانی خبرنگاران خود را برای پوشش این شکوه و عظمت عزاداری شیعیان به ابرکوه اعزام می‌کنند.

وی مواردی را در راستای رعایت بهداشت و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در آشپزخانه‌های پخت غذای نذری، ذبح قربانی در مقابل هیئت‌ها، جلوگیری از اشاعه خرافات و ... تذکر داد و افزود: در دهه ول ماه محرم پایگاه انتقال خون در ابرکوه دایر خواهد شد تا مردم با اهداء خون به بیماران نیازمند نیز کمک کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، ناامیدی و یأس دشمنان نیز بیشتر خواهد شد. برگزاری عظیم‌ترین مراسم‌های عزاداری تیری در چشم سلفی‌ها و تکفیری‌هایی است که نمی‌توانند عظمت و اقتدار شیعه را ببینند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار