مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد با اشاره به تلاش برخی جریان‌ها برای افسرده جلوه دادن مردم یزد گفت: حضور یک‌صدای یزدی‌ها در مراسمات اباعبدالله (ع) تبلور کامل نشاط اجتماعی است.
کد خبر: ۴۹۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 24 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»، محمدحسین رحیمی نسب  در پاسخ به مباحث مطرح‌شده پیرامون افسردگی مردم استان یزد، شاخص‌هایی همچون میزان امید به زندگی، سطح زندگی، رشد علمی و اقتصادی، نوع روابط بین مردم، میزان همدلی و همبستگی، میزان دیدوبازدید و صله‌رحم و مسائلی از این قبیل را از شاخصه‌های تعیین‌کننده نشاط یک جامعه برشمرد و تصریح کرد: یزد همواره در طول تاریخ به‌عنوان جامعه‌ای کوشا و پیشرو قلمداد می‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به رتبه بالای یزدی‌ها در عرصه‌های علمی و اقتصادی بیان کرد: 22 سال است که دانش آموزان دار‌العباده در کنکور پیشتازند و به هیچ شهری اجازه نداده‌اند تا عنوان رتبه اول کنکور را از آن‌ها بگیرد. جای شکی نیست که این عنوان ارزشمند و این یکه‌تازی علمی از یک جوان و نوجوان افسرده برنمی‌خیزد.

مدیر کل سابق بهزیستی استان یزد در همین راستا بیان کرد: ناگفته نماند که اگر خانواده هم افسرده باشند توانایی پرورش این‌چنین نخبه‌هایی را نخواهد داشت؛ لذا برچسب افسردگی در کنار نام یزد جایی ندارد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی استان جایگاه مردم یزد در اقتصاد را در سطح کشور بسیار برجسته برشمرد و یادآور شد: یزد همواره شهری اقتصادی و یکی از بخش‌های حیاتی در صنعت و هنر کشور بوده و امروز نیز دارالعباده و دارا لعلم یزد به‌عنوان شهری گردشگر پذیر و پویا در عرصه اقتصادی شناخته می‌شود که صدالبته این رشد و این بالندگی در دامان انسان‌های افسرده به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: دیدوبازدید از اقوام و آشنایان و صله ارحام یکی از زیباترین و پابرجاترین رسوم مردم یزد بوده که همچنان پرشورتر از گذشته و با صمیمیتی خاص در بین مردم یزد رواج دارد و این خود به‌تنهایی خط بطلانی بر ادعای برخی افراد است که شادی را در رقصیدن و شنیدن موسیقی‌های غیرمتعارف می‌دانند.

رحیمی نسب در ادامه یزد را دارالعباده و حسینیه ایران خواند افزود: مردم یزد نشاط واقعی را در دل خود داشته و آن را از عقاید معنوی خود به‌ویژه از عشق به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام و حضورت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دارند.

مدیرکل سابق بهزیستی استان ادامه داد: باید به دیده انصاف د حق‌طلبی به مسائل نگاه کنیم تا ببینیم برگزاری تکایای روضه‌خوانی برای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام یکی از اصلی‌ترین پایه‌های همدلی مردم است و زیباترین صحنه‌های نشاط اجتماعی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به نیاز طبیعی هر انسان به تخلیه روحی و هیجانی شرکت در مراسم‌های مذهبی و دینی به‌ویژه مراسم‌های مربوط به ماه محرم و اهل‌بیت علیه‌السلام را بهترین عرصه برای امر دانست و با اشاره به حضور همه‌جانبه مردم از هر قشر و رده سنی بیان کرد: اینکه مردم جامعه فارغ از کدورت‌ها و سایر اندیشه‌های تفرقه‌انداز در ماه محرم‌الحرام این‌گونه باهم همدل و یک‌صدا می‌شوند؛ تبلور کامل و بالنده‌ای از نشاط اجتماعی است که هیچ‌کس قادر به انکار آن نخواهد بود.

حسینی نسب گفت: کسانی که در تلاش‌اند تا برچسب افسردگی را به یزد زده و مسائلی ازاین‌دست را در ایام نزدیک به ماه محرم مطرح می‌کنند هدفی جز غرض‌ورزی و اتهام به مقدسات نداشته و تنها به فکر کسب منافع خود به هر نحو و قیمتی هستند.

این فعال اجتماعی و فرهنگی استان تصریح کرد: کسانی که برگزاری کنسرت‌ها را راه نجات یزد از افسردگی می‌دانند نه‌تنها در توهم به سر برده و نشاط واقعی مردم که در پویایی و بالندگی یزد متبلور شده است را نمی‌بینند؛ بلکه قطعاً از برکات عقاید اسلام و مجالس نشاط‌آفرین ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام نیز بویی نبرده‌اند.

وی هزینه‌ای بگزاری کنسرت‌ها هنگفت، از بیت‌المال مردم و البته به کام عده‌ای محدود دانست و گفت: اگر مدعیان دلسوزی مردم واقعاً خواستار شادی مردم هستند به 12 میلیون جوان در سن ازدواجی بنگرند که به دلایل مادی قادر به ازدواج نیستند که البته اگر این حجم از کشور به ازدواج روی‌آورند نه‌تنها تمام ایران به جشن تبدیل‌شده بلکه هزینه‌ای این قشر برای ازدواج مشکلات اقتصادی را نیز از میان برداشته و این شادی ماندگاری است که از کنسرت‌های لحظه‌ای، سطحی‌نگر و زودگذر بر نخواهد آمد.

مدیرکل سابق اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت اهتمام ویژه مسئولین به جلوگیری از غمگین شدن مردم، خطاب به مدعیان دروغین دلسوزی برای جامعه گفت: اگر واقعاً به فکر مردم هستند به ایمنی خودروها، کیفیت جاده‌ها، کیفیت غذای مردم، بیماران سرطانی و خاص و مسائلی ازاین‌دست قدمی بردارید تا مردم عزادار نشده و همواره شادابی جامعه خود را حفظ کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار