کد خبر: ۴۹۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 24 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،  رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد با بیان اینکه ۱۴۸۵ هیئت مذهبی در یزد فعالیت دارند، از شناسنامه‌دار شدن بیش از ۴۰ درصد هیئت‌های مذهبی در یزد خبر داد.

سیدعلی فقیه زاده در حاشیه همایش طلایه‌داران تبلیغ  با اشاره به اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران در کشور و جهان شناخته شده، اظهار داشت: مراسم‌های مذهبی و عزاداری‌های استان یزد از دیرباز شهره عام و خاص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته عزاداری‌های یزد از گذشته تاکنون، برگزاری عزاداری‌های مناسب و به دور از خرافات بوده و مطالب بیان شده هم مستند و مناسب بوده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در ارتباط با هیئت‌های عزاداری به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، پرهیز از استفاده از علائم نادرست و خرافی در هیئت‌ها است.

فقیقی با بیان اینکه چنین علائمی در شان مجالس عزاداری امام حسین(ع) نیست، عنوان کرد: با همکاری و همراهی هیئت‌های مذهبی، بسیاری از هیئت‌ها تاکنون اقدام به حذف این علائم و نمادها از مراسم‌های عزاداری خود کرده‌اند.

وی به وجود 1485 هیئت مذهبی در استان یزد اشاره کرد و گفت: لازم است که در ارتباط با ساماندهی این هیئات بیش از پیش تلاش کنیم و زمینه بهبود فعالیت‌های آنها از لحاظ کمی و کیفی را فراهم نماییم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی هیئت‌های مذهبی، بحث شناسنامه‌دار کردن هیئت‌های مذهبی استان است که باید با همکاری تمام هیئت‌ها انجام شود.

فقیهی گفت: تاکنون بیش از 40 درصد از هیئت‌های مذهبی استان یزد اطلاعات لازم را برای شناسنامه‌دار شدن هیئت ارائه کردند و امیدواریم که مابقی هیئت‌ها هم این کار را به سرعت انجام دهند و بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار