کد خبر: ۴۹۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 24 September 2017
 به گزارش «تابناک یزد»، مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد با بيان اين كه منطقه ويژه اقتصادي يزد يكي از حسّاس‌ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي و معيشت مردم استان است، بر رعايت اصل پراكنش در جانمايي تجهيزات و كارخانجات اين منطقه تاكيد كرد .

 «محمدصادق طهماسبي» در بازديد از منطقه ويژه اقتصادي، ناحيه صنعتي يزد و تصفيه‌خانه شهرك‌ صنعتي يزد با اشاره به اين كه نياكان ما در گذشته به خوبي در ساخت بناها و زندگي خود اصول پدافند غيرعامل را رعايت كرده بودند، گفت: لازم است زيرساخت‌ها در حوزه پدافند غيرعامل را براساس فرهنگ ايراني اسلامي اجرا كنيم .

  دبيرشوراي پدافند غيرعامل استان با بيان اين كه در دولت تدبير و اميد فعاليت‌هاي بسيار خوبي در حوزه دفاع غيرعامل انجام شده است و اين اقدامات با جدّيت در دولت دوازدهم نيز ادامه دارد، افزود: در برخي از حوزه‌ها وارث ناهمگوني، بي‌برنامگي و ناهنجاري‌هايي هستيم و اين كه در گذشته بسياري از تصميمات بدون كار كارشناسي، درنظر گرفتن آمايش سرزميني و نگاه جامع علمي و پدافندي گرفته و اجرا شده است .

  طهماسبي خاطرنشان كرد: به عنوان مثال بيش از 85 درصد از صنايع و كارخانجات استان در سه درصد كل مساحت استان در محور يزد- اردكان مكان‌يابي شده و آسيب‌هاي زيستي و محيطي فراواني را براي مردم استان و به ويژه ساكنان شهرستان‌هاي يزد، مهريز، اردكان و اشكذر ايجاد كرده است .

  مديركل پدافند غيرعامل استان گفت: منطقه ويژه اقتصادي يزد به عنوان يكي از حسّاس ترين نقاط تامين نيازهاي اساسي و معيشت مردم است و ضرورت دارد اصول پدافند غيرعامل و اصل پراكنش در مكان يابي تجهيزات و كارخانجات اين منطقه رعايت شود .

«سيدمسعود عظيمي» مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان نيز در اين بازديد ضمن ارائه گزارشي از نحوه فعاليت‌ها در منطقه ويژه اقتصادي و ناحيه صنعتي يزد، گفت: 150 هكتار زمين مفيد صنعتي در اين ناحيه وجود دارد و تاكنون بيش از 14 هزار اشتغال در آن ايجاد شده است .

وي همچنين بر تهيه طرح جامع پدافند غيرعامل در منطقه ويژه اقتصادي و ناحيه صنعتي يزد با همكاري اداره كل پدافند غيرعامل استانداري تاكيد كرد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار