کد خبر: ۴۹۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 24 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، اولین مجمع عمومی و انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان یزد با حضور فعالان قرآنی استان روز گذشته در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.
حسین دشتی، رییس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با بیان اینکه این اقدام خیر، زمینه انسجام مراکز قرآنی در زمینه نشر فعالیت‌های قرآنی را بیش از قبل فراهم خواهد کرد، گفت: از ابتکار عمل همه افراد در اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در مورد این ادغام و انتخابات آن باید تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: امید است به برکت برگزاری این جلسه، اتحادیه مدغم بعنوان مجموعه‌ای توانمند و کامل از نیروهای توانمند مؤسسات و تشکل‌های قرآنی شکل بگیرد و افرادی که محوریت کار را برعهده می‌گیرند نیز نمایندگانی برای ۱۲۰ تشکل و همچنین مؤسسات قرآنی استان خواهند بود.
وی بیان کرد: اتحادیه مدغم، برآمده از خواست جمعی جامعه قرآنی است و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز به‌عنوان دستگاه مسئول در عرصه قرآن در کنار این مجموعه قرار می‌گیرد و از اهداف آن حمایت و کار نظارت را هم دنبال می‌کند.
در این مراسم با رأی‌گیری از اعضای حاضر محمد حسین شایق بعنوان رئیس مجمع، بی بی شمسی حسینی به عنوان منشی مجمع و محمدحسن میرجلیلی و سید حجت جلالی مقدم بعنوان ناظران مجمع و با اکثریت آراء انتخاب شدند.
در ادامه جلسه اساسنامه اتحادیه در قالب ۵۹ بند قرائت شده و مورد بررسی قرار گرفت که این اساسنامه با اکثریت آراء حاضرین در جلسه تصویب شده و جایگزین اساسنامه قبلی شد.
سپس هر یک از مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی که برای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه مدغم کاندیدا شده بودند به ارائه برنامه‌های خود پرداختند و رأی‌گیری پایان‌بخش این مراسم برای تعیین اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره جدید بود.
بر این اساس، محمد شایق، حسین قادری، حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان، محمد رضا خوشنویس، محمد کاظم جوکار، محمد رضا حسینی، مهرداد قدیریان اعضا اصلی هیئت مدیره و فاطمه پور آبیار، طیبه نصیری و بی بی فاطمه میرخلیلی بعنوان اعضا علی‌البدل انتخاب شدند.
همچنین ملکه حی، حبیب مسلمان یزدی، سعید ملکوتیان بعنوان اعضا اصلی بازرسی و ولی ابراهیمی غلامی بعنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.
گفتنی است، براساس انتخاب انجام شده ۷ نفر به‌عنوان عضو اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند که این افراد طی یک ماه آینده جلسه‌ای را با حضور یکدیگر برگزار خواهند کرد و در آن جلسه رئیس هیئت مدیره،‌ نایب رئیس و منشی مشخص می‌شود و در ادامه نیز جلسه دیگری برگزار خواهد شد و این اعضا، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت یزد را از بین خود و یا فردی خارج از این مجموعه معرفی خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار