کد خبر: ۴۹۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 24 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از برطرف کردن مشکل کارگران در راستای قراردادهای سفید امضا به منظور حمایت از جامعه کارگری خبر داد.

 محمدحسین ریاحی در نخستین جلسه بررسی مشکلات جامعه کارگری یزد که با حضور جمعی از مدیران و روسای این اداره کل و نمایندگان تشکلات کارگری اعم از خانه کارگر و مجمع نمایندگان و کانون شوراهای کار برگزار شد اظهار داشت: از مطالباتی که در گذشته در جامعه کارگری بسیار مطرح می‌شد، مبحث قراردادهای سفید امضا بود که به عنوان آفت و معضل برای نظام کارگری مطرح بوده است.

ریاحی با بیان اینکه بر همین اساس درصدد یافتن راهکارهایی به منظور برطرف کردن مشکلات موجود در این زمینه بوده‌ایم افزود: در روزهای اخیر از سوی وزارت متبوع سایتی رونمایی شده است که تمامی کارفرمایان را در آینده‌ای نزدیک مکلف به ورود تمامی قراردادهای کارگری و پرسنلی در این سامانه می‌کند تا اطلاعات مربوطه به طور متمرکز ثبت شود.

وی در ارتباط با مزیت این راهکار ارائه شده گفت: مشخص بودن آغاز و پایان قرارداد منعقد شده از محاسن این راهکار است  به طوری که کارگر با خیال راحت نسبت به ادامه کار، به فعالیت می‌پردازد. در صورت بروز مشکل، مطالبات کارگر نیز شفاف است.

ریاحی ادامه داد: در راستای توسعه و بهبود وضعیت اشتغال و برنامه‌ریزی لازم در زمینه پایداری شغل، تفکر خوب و جامعی در سطح وزارت متبوع وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تشکلات به عنوان موتور محرکه نظام تعاملی در جامعه کار و تولید و مطالبه‌گر برنامه و حقوق کارگری و نیز برنامه مناسب از سوی کارفرکایان در استان  است که در حال حاضر در این زمینه شاهد حرکت‌هایی در استان هستیم که جای خوشحالی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار