مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران»، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراسم‌ها و آیین‌های محرم حسینیه ایران انجام شده است.
کد خبر: ۴۹۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 24 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، سیدحسن حسینی اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد امسال برنامه های گسترده‌تری نسبت به سال قبل برای گردشگران در ایام تاسوعا و عاشورا از سوی دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» وهمکاری کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کسب آمادگی‌های لازم برای حضور گردشگران در ایام محرم در یزد عنوان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی به زبان انگلیسی در مورد فلسفه قیام عاشورا و زیبایی‌های اسلام آماده شده که به گردشگران ارائه خواهد شد.

حسینی بیان کرد: همچنین حضور و همراهی کارشناسان روحانی مسلط به زبان‌های مختلف دنیا همراه با گردشگران برای پاسخ به شبهات آنها نیز پیش‌بینی شده است.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراسم‌ها و آیین‌های محرم حسینیه ایران انجام شده که امسال نیز این گردشگران در مراسم سینه زنی، نخل برداری، زنجیرزنی، تعزیه، پخت غذای نذری، شام غریبان و ... شرکت می کنند.

وی افزود: حسینیه‌هایی که برای حضور گردشگران در نظر گرفته شده شامل حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه امیرچخماق، مسجد حظیره، روضه های سنتی و ... است.

حسینی بیان کرد: گردشگران در روز عاشورا نیز در مراسم نخل برداری شهرستان‌های اشکذر، تفت، و مهریز حضور خواهند یافت.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» همچنین از برگزاری مجلس روضه و سخنرانی به زبان انگلیسی از پنجم ماه محرم در یزد خبر داد.

وی عنوان کرد: امسال همچنین برای اولین بار گردشگرانی از کشورهای مختلف دنیا به طور خاص در تور گردشگری تاسوعا و عاشورای یزد ثبت نام کرده اند و تورهای زیادی نیز از داخل کشور برای حضور در این مراسم ثبت نام کرده اند که این نشان از اهمیت بالای ظرفیت مذهبی یزد است.

حسینی تاکید کرد: اگر به این ظرفیت توجه شود، علاوه بر ترویج فرهنگ اسلام و تشیع، رشد اقتصادی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این حرکت فرهنگی برای چندمین سال متوالی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، اداره اوقاف ، شهرداری یزد، صداوسیما و معاونت بین‌الملل حوزه علمیه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار