کد خبر: ۴۹۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 21 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس تعداد کل این برنامه‌ها را بیش از سه هزار مورد دانست.
 سرهنگ محمد رجبی  در نشست خبری با خبرنگاران یزد با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از برنامه‌های پیش روی این ستاد، افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد است که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

 



وی دفاع مقدس را یکی از معجزات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این حادثه عظیم فرهنگ ایستادگی و مقاومت را در انقلاب نهادینه کرد به گونه‌ای که پس از حدود 40 سال از پیروزی انقلاب، دشمنان هراس دارند که علیه این کشور حرکت نظامی انجام دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به حضور تمام کشورهای مقتدر جهان در هشت سال دفاع مقدس و حمایت آنها از رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دفاع مقدس امسال با رویکرد شعاری "من انقلابی‌ام" طرح‌ریزی شده و تمام برنامه‌ها هم حول این محور طرح‌ریزی شده است.

رجبی در ارتباط با نام‌گذاری روزهای هفته دفاع مقدس گفت: "معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، سلامت"، "علم و فناوری، جوانان، سربازان"، "ولایتمداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه"، "اقتصاد مقاومتی، خود باوری، پشتیبانی مردمی و اصناف"، "بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی"، "رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت"، "شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران" و "فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان به ترتیب برای روزهای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری بیش از 3 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس یزد خبر داد و گفت: نخستین برنامه این هفته به فضل الهی روز جمعه 31 شهریور رژه نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح استان و همزمان با آن در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: اجرای نمایش رزمی، ویژه برنامه زنگ مقاومت در اولین روز بازگشایی مدارس، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، افتتاح تعدادی کتابخانه از جمله افتتاح بخش کودک کتابخانه امام هادی(ع) شهرستان مهریز، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نقد و بررسی برخی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس مهریز و تبیین عملیات ثامن الائمه و بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

وی چاپ و رونمایی از چند کتاب در حوزه دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های دیگر در این هفته دانست و گفت: این کتاب‌ها از سطح کیفی بسیار بالایی برخودار هستند و قطعا نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

رجبی برگزاری نشست کتابخوان، اجرای برنامه‌هایی با محوریت استکبارستیزی و مقاومت، همایش بزرگ پیشکسوتان و جهادگران نیروهای مسلح، همایش مشترک بازنشستگان نیروهای مسلح، برگزاری روزانه زیارت عاشورا و مداحی در طول هفته دفاع مقدس، معرفی روزانه یک شهید شاخص توسط ادارات و سازمان‌ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا و شهید محراب در شهر یزد و تمامی شهرستان‌های استان یزد، دیدار از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سطح استان و ادارات و سازمان‌ها را هم از دیگر برنامه‌های شاخصی دانست که در طول این هفته برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار