معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت درهزار و 800 مدرسه این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی سرداری گفت: برنامه بازگشایی مدارس استان از روز بیست و نهم شهریورماه آغاز و تا یک هفته ادامه دارد.

وی افزود: برای آشنایی نوآموزان کلاس اولی با محیط مدرسه در روز چهارشنبه جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در نظر گرفته‌شده است. 25 هزار و 183 دانش‌آموز کلاس اولی در 520 مدرسه استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد ادامه داد: 18 هزار و 703 نوآموز در سال تحصیلی جدید در 410 مرکز پیش‌دبستانی تحصیل می‌کنند. تعداد کلاس اولی‌های استان نسبت به سال گذشته 7/7 درصد رشد داشته است که از این تعداد 1/1 درصد مربوط به رشد جمعیت استان و 6 درصد نیز به دلیل پدیده مهاجرت بوده است.

این مقام مسئول تعداد دانش‌آموزان ابتدایی استان یزد را 129 هزار و 459 نفر دانست که در پنج هزار و 128 کلاس و 728 مدرسه تحصیل می‌کنند. در سال تحصیلی جدید درمجموع شش‌پایه ابتدایی با رشد هفت‌هزارنفری در تعداد دانش‌آموزان مواجهیم.

وی با اشاره به وجود 22 باب مدرسه قرآنی در استان یزد گفت: در این مدارس تعداد چهار هزار و 686 دانش‌آموز در 172 کلاس تحصیل می‌کنند. محور آموزشی مدارس قرآنی را موضوعات و مباحث قرآنی تشکیل می‌دهد.

سرداری به برنامه‌های معاونت پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در روز 30 شهریور به مناسبت هفته دفاع مقدس تشکل‌های دانش‌آموزی به نمایندگی از دانش‌آموزان استان در مسجد روضه محمدیه حضور پیداکرده و یاد و خاطره 224 معلم و دانش‌آموز شهدی استان را گرامی می‌دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در ادامه با اشاره به نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در هزار و 800 مدرسه استان یزد گفت: در روز اول مهرماه زنگ مهر و مقاومت با حضور 240 هزار دانش‌آموز استان در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان تحصیل خود را در سطح 10 هزار کلاس استان آغاز می‌کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله هفته امربه‌معروف و نهی از منکر طراحی‌شده است که برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار و دانش‌آموزان باهدف عالی قیام عاشورا و فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر آشنا می‌شوند.

وی اظهار داشت: باوجوداینکه 77 درصد از مدارس استان شهری و 23 درصد روستایی است؛ اما بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس شهری تحصیل‌کرده و تنها 10 درصد از دانش‌آموزان در 23 درصد از مدارس استان تحصیل می‌کنند.

سرداری در ادامه تعداد دانش‌آموزان استثنایی استان یزد را هزار و 360 نفر و دانش‌آموزان عشایر را هزار و 117 نفر اعلام کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با تکذیب برخی شایعات در خصوص شروع با تأخیر مدارس در استان یزد تأکید کرد: همه مدارس استان کار خود را از روز نخست مهرماه شروع می‌کنند. تیم‌های نظارتی و بازرسی در سطح استان فعال خواهند بود و تمام این مسائل را کنترل می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار