مدیرکل فنی و حرفه ای یزد گفت: با هدف توسعه آموزش های مهارتی و تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازارکار و نیز واحدهای تولیدی و صنعتی استان، سالیانه 6.5میلیون نفر ساعت معادل 33 هزار نفر دوره آموزشی حرفه آموزی در یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۴۹۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی آقا افضلی  افزود: در استان 390 باب آموزشگاه آزاد وجود دارد که 350 آموزشگاه فعال است و آموزش های لازم را به متقاضیان ارائه می دهد.
وی بیان کرد: در هر شهرستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که وجود دارد آموزش های لازم در قالب تیم های سیار انجام می شود.
این مسئول با اشاره به آموزش های مورد نیاز جامعه روستایی گفت: این آموزش ها در مناطق روستایی استان با هدف توانمند سازی و مهاجرت نکردن از روستاها اجرا می شود.
آقا افضلی یادآور شد: دانشگاه ها بیشتر تئوری محور هستند و دانشجویان مهارت کافی و لازم را برای ورود به بازار کار ندارند در این راستا اداره کل فنی و حرفه طرح توانمند سازی دانشجویان در دست اجرا دارد و با قراردهایی که با دانشگاه ها امضا شد، این آموزش ها انجام می شود.
وی همچنین به آموزش در زندان ها در راستای مهارت و حرفه آموزی اشاره کرد و گفت: با هدف اینکه زندانیان بعد از آزادی مهارتی را برای کسب شغل مناسب داشته باشند، آموزش هایی ارائه می شود که این طرح بازدهی خوبی دارد و موجب ایجاد کسب کار برای آنها شود.
وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی از جمله آموزشگاه های آزاد و شرکت های آموزشی در جهت کمک به فنی و حرفه ای و حرفه آموزی قوی تر عمل کنند که حاضریم در این زمینه فضا و مکان های لازم را در اختیارشان قرار دهیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار