فرماندار خاتم با بیان اینکه ادامه 2 دهه خشکسالی موجب افت سطح آب های زیرزمینی و نیز کاهش بارندگی خطری برای بخش کشاورزی منطقه شده است، گفت: گسترش آموزش های لازم در ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله ضرورت های اقتصادی منطقه است که باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۴۹۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،فرجام فاضلی در دیدار با علی آقا افضلی ، مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد در فرمانداری خاتم با اشاره به ضرورت ارایه آموزش های لازم در بخش صنایع تبدیلی افزد: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم شهرستان کشاورزی است باید با آموزش های لازم در این بخش به آنها در کسب مهارت در این حوزه کمک شود.
وی بیان کرد: کشاورزی در خاتم به شیوه سنتی است، در زمینه صنعتی آموزش های خوبی در این بخش صورت گرفت، همچنین کارهای زیربنایی در ورود صنعت انجام شده است.
فاضلی تصریح کرد: اشتغال و تولید علاوه بر اینکه دغدغه دولت است یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و می طلبد، اداره کل فنی و حرفه ای در این شهرستان به آموزش هایی که می تواند موجب اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتر شود کمک کند.
فرماندار خاتم یادآور شد: آموزش فنی و حرفه ای ارزشمند است،اگر بتوانیم نیروی انسانی ماهر تربیت کنیم می توانیم عامل افزایش تولید داخلی ، کارآفرینی و درآمد زایی شویم.
فاضلی همچنین تاکید کرد: بخش مروست با توجه به جمعیت برخوردار و مستعد به دلیل بعد مسافت از مرکز استان و شهرستان از آموزش های لازم فنی و حرفه ای در برخی از رشته ها محروم است، باید با کمک بخش خصوصی و ایجاد کارگاه های لازم آموزش های مورد نیاز به جوانان مروستی نیز ارایه شود.
وی توسعه همه جانبه را مهمترین اصل دانست و گفت: باید با ورود بخش خصوصی در بحث فنی و حرفه ای آموزش هایی را که جوانان در راستای ایجاد اشتغال نیاز دارند ارایه تا بهترین بهره از آنها برده شود.
همچنین رئیس اداره فنی و حرفه ای خاتم در این دیدار افزود: سالیانه حدود 900 تا یک هزار و 200 نفر در شهرستان خدمات آموزشی دریافت می کنند و از مهارت های لازم در بخش فنی و حرفه ای برخوردار می شوند.
احمد پورابراهیمیان یادآور شد: سالانه حدود 700 نفر به صورت مستقیم آموزش می بینند و گواهی دریافت می کنند و مابقی نیز در سیستم وارد شده و آزمون می دهند.
وی تاکید کرد: در خاتم 6 کارگاه آموزشی در رشته های جوشکاری، برق ساختمان، تولید گل و گیاه و .. وجود دارد که آموزش های لازم را ارائه می دهند.
پور ابراهیمیان اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان نقش مهمی را ایفا می کند و از این طریق برای افراد زیادی اشتغالزایی انجام می شود و با کسب مهارت لازم وارد حرفه و بازار کار شده اند.
وی مهمترین مشکلات فنی و حرفه ای شهرستان را کمبود نیرو دانست و تصریح کرد: امید داریم تا تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود که با تامین نیروی لازم در بخش آموزش بتوانیم مهارت های لازم را به متقاضیان و جوانان آموزش دهیم.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار