جانشین ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: این ستاد آمادگی کامل برای پذیرش دیدگاه‌های فعالان فرهنگی و سازماندهی فعالیت‌ها در قالب تشکیل گروه‌های طلایه داران دارد.
کد خبر: ۴۹۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،حسینیان، جانشین ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان یزد  در نشست هم اندیشی روحانیون فعال فرهنگی، مداحان و مسئولان هیات های شاخص با حضور امینی معاون ستاد امر به معروف کشور با تقدیر از فعالان جبهه فرهنگی استان در همبستگی بین هیات ها ی مذهبی اظهار کرد: فعالان فرهنگی دغدغه فراوان در باب نشر معروفات و مقابله با گسترش منکر به ویژه در حوزه اجتماعی دارند.
وی ادامه داد: در این راستا ستاد امر به معروف استان آمادگی کامل برای پذیرش دیدگاه های فعالان فرهنگی و سازماندهی فعالیت ها در قالب تشکیل گروه های طلایه داران دارد.
حسینیان به تبیین وظایف شورای امر به معروف در دستگاه های نظامی و قضایی و ظرفیت ستاد و شوراهای امر به معروف ذکر شده و دستگاه قضایی استان در حمایت از آمران به معروف پرداخت.
سید مهدی امینی، معاون مردم بر دولت ومردم ستاد امر به معروف کشور نیز با تبیین قانون حمایت از آمران به معروف و حوزه های تحت پوشش معاونت مردم به دولت و مردم به معرفی وظایف مدیریت مساجد حوزه های علمیه وهیات های مذهبی پرداخت و شیوه تشکیل شوراهای این مدیریت را معرفی نمود و گفت: طبق آیین نامه اجرایی باید تلاش کنیم گروه های طلایه دار امر به معروف در مساجد هیات ها کانون های فرهنگی وسایر تشکل های مردمی راه اندازی شود.
امینی افزود: حوزه مساجد عام ترین حوزه در تشکیل ابن گروه هاست چون مخاطبان تمامی حوزه های اداری قضایی و مردمی در مسجد حضور می یابند.
وی با اشاره به  آیین نامه اجرایی در مورد شیوه تشکیل وکارکرد شورا های امر به معروف اشاره و به تبیین اختیار شوراها برای اجرای ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری پرداخت.
امینی ابراز امیدواری کرد: در ماه محرم به همت روحانیون، مداحان و هیات های مذهبی به تعداد قابل قبول گروه های طلایه دار تشکیل شود.
وی به تبیین فرایند تشکیل گروه های امر به معروف و آموزش این افراد به عنوان مقدمه فعالیت گروه ها پرداخت.
حجت الاسلام نجیمی، مسئول جبهه فرهنگی استان یزد نیز در این نشست به ضرورت حمایت قاطع قانونی از آمران از سوی مراکز نظامی و قضایی پرداخت و به روحیه جوانان متدین برای اجرای این فریضه و ضرورت اطلاع رسانی به آنها اشاره نمود.
نجیمی پیشنهاد داد کارگروهی برای تبیین واجرای این مهم وضرورت ایجاد دغدغه در ذهن متدینین و فعالان فرهنگی ومذهبی تشکیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار