کد خبر: ۴۹۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع سایپا گفت: علاوه بر طراحی پلتفرم SP که روی آن پنج محصول در کلاس های بی و سی تولید می شود، از یکسال پیش طراحی خودرویی جدید و کوچک در کلاس آ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه سایپا، «علیرضا مصدقی» افزود: سایپا تا سال 93 فقط در حوزه خودروهای کوچک و کلاس بی فعالیت داشت، اما بر اساس راهبرد جدید، طراحی و تولید خودرو در کلاس سی را نیز در دستور کار قرار داد و بر همین اساس پلتفرمی جدید با عنوان SP طراحی کرد.

وی ادامه داد: با هدف حفظ ایمنی سرنشینان و رعایت استانداردهای جهانی، این خودروها بر اساس استاندارد Euro NCAP سه ستاره نگارش 2016 طراحی شد که بسیار سختگیرانه تر از استانداردهای داخلی است و در آن علاوه بر مسائل ایمنی حین و بعد از تصادف، هشدار دهنده های قبل از تصادف چون سیستم ترمزهای اضطراری، سیستم A DAS و ... لحاظ شده است.

مصدقی در خصوص این پلتفرم تصریح کرد: بر اساس رویه جدید خودروسازان جهانی، طراحی پلتفرم ها بر اساس قابلیت انعطاف در طول محصول، از فاکتورهای مهم است که به نام ایده «مگا پلتفرم» مطرح است، بر این اساس با توجه به استراتژیک بودن محصولات آینده سایپا و سرمایه گذاری های مصوب، در پلتفرم SP نیز از این قابلیت استفاده شده و می توان علاوه بر تولید خودرو در کلاسC ، خودروهای کلاس B را نیز بر روی این پلتفرم طراحی و تولید کرد.

وی گفت: بر همین اساس خودروهای کلاس C را به نام SP1 نام گذاری و در دو مدل سدان و کراس اوور تولید و خودروهای کلاس بی را نیز در سه مدل عرضه می شود که به نام SP0 نامگذاری شده و شامل مدل های هاچ بک، سدان و مینی SUV است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا تصریح کرد: مراحل طراحی این پنج مدل صورت پذیرفته و وارد مرحله نمونه سازی شده است و با توجه به پوشش استاندارد های جهانی و امکان تولید با هزینه پایین در داخل کشور، قابلیت صادرات و رقابت در بازارهای جهانی را خواهند داشت.

مصدقی گفت: این خودرو استانداردهای 1400 به بعد را به خوبی پاسخ خواهد داد و با بررسی های انجام شده از نظر قیمتی برای ذائقه مشتریان بسیار مناسب خواهد بود.

وی درخصوص تولید و طراحی موتور و قوای محرکه جدید نیز گفت: در طراحی موتور نیز همانند طراحی خودرو به صورت پلتفرمی بررسی و طراحی مد نظر قرار گرفت و اولین موتور جدید گروه سایپا که به«موتور ارتقا یافته» مشهور است در مراحل پایانی قرار دارد و این موتور در نسل بعدی خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا گفت: این موتور حدود هفت درصد افزایش توان نسبت به موتورهای جاری را داراست و استاندارد آلایندگی یورو پنج را پوشش می دهد و قابلیت کنترل انتشار گاز CO2 را در حد استاندارد خواهد داشت.

علاوه بر این برای خانواده SP1 دو تیپ موتور جدید مورد استفاده قرار گرفته که یکی از آنها با تنفس طبیعی 1600 سی سی و دیگری با توان بالاتر و قدرت رانندگی بیشتر مجهز به توربو شارژ 1500سی سی و ویژه رانندگی خارج از شهر و مدل کراس اوور است.

وی گفت: در این چند سال اخیر به طور متوسط به میزان سه هزار میلیارد ریال برای تحقیق و توسعه محصول اختصاص یافته که حدود 2 درصد میزان فروش گروه سایپا بوده است و به نسبت سال های گذشته که فقط نیم درصد اختصاص می یافت رشد قابل توجهی داشته ایم.

به گزارش ایرنا، پیشتر «محمد قربانی» معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده بود: سایپا با تولید بیش از 62 هزار دستگاه خودروی سواری، تجاری سبک و سنگین در مردادماه امسال به بالاترین رکورد تولید ماهیانه خود در 6 سال اخیر دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار