کد خبر: ۴۹۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 18 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، مرتضی میرباقری درباره ساخت سری جدید برنامه «هفت» و تولید و پخش برنمه‌های، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از آن گفتیم شبکه‌های مختلف سیما داوطلب ساخت برنامه‌هایی درباره سینما هستند اما در میان این شبکه‌ها، محوری‌ترین و اساسی‌ترین نقش را شبکه سه سیما بر عهده دارد. بر این اساس این امکان وجود دارد که با توجه به راهبردی که معاونت سیما برای ساخت برنامه‌های سینمایی دارد، برنامه‌های سینمایی که از دیگر شبکه‌ها به روی آنتن می‌روند، حذف شوند؛ ضمن اینکه اگر برنامه‌های سینمایی با نقشه سازمان صداوسیما نسبت به برنامه‌های سیما هم هماهنگ نباشند، حذف خواهند شد؛ همان‌گونه که برنامه قدیم «هفت» نیز با نقشه جدید ما انطباق نداشت.

میرباقری درباره تیم سیاست‌گذاری سازمان که برنامه‌های سینمایی را بررسی می‌کند گفت: سرپرستی این تیم را ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما بر عهده دارد و بعد از دهه اول محرم درباره برنامه «هفت» به نتیجه خواهیم رسید.

وی با اشاره به اسامی مطرح شده برای تولید و اجرای برنامه «هفت» اظهار کرد: اسامی که تاکنون برای حضور در برنامه «هفت» در خبرها عنوان شده، نادرست است و از این پس نیز هر اسمی به عنوان کاندیدا مطرح شود صد درصد حذف خواهد شد.

معاون سیما در پاسخ به این پرسش که آیا مهدی کرم‌پور نیز که به عنوان گزینه مطرح شده است، حذف خواهد شد؟ تصریح کرد: مهدی کرم‌پور هم حذف خواهد شد چرا که اگر کسی به کار تیمی قائل نباشد قواعد کار تیمی را بر هم می‌زند.

میرباقری در ادامه در پاسخ به ایسنا درباره‌ی حاشیه‌های ممنوع‌التصویری پیمان یوسفی با توجه به اظهارات اخیرش درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی در برنامه زنده تلویزیون، اظهار کرد: پیمان یوسفی ممنوع‌التصویر نشده است با این حال ما به دوستان مجری خود توصیه کرده‌ایم براساس مصالح ملی و برنامه‌ای که در آن کار می‌کنند، اظهار نظر کنند. وقتی ما به کسی تریبون می‌دهیم آن شخص مأموریت معینی دارد و اگر بدون کار کارشناسی نکته‌ای را بیان کند در نظر نمی‌گیرد که این حرف چه عواقب و هزینه‌ای را برای شبکه، برنامه و خودش ایجاد می‌کند.

او افزود:‌ اگر قرار باشد افراد درباره همه موضوعات اظهارنظر کنند که کار غیرحرفه‌ای صورت می‌گیرد. پیمان یوسفی نیز کار غیرحرفه‌ای انجام داد اما اینگونه نبود که ممنوع‌التصویر شود.

معاون سیما همچنین درباره راه‌اندازی شورای اندیشه‌ورزی در صداوسیما و رویکرد آن اظهار کرد: این شورا در راستای رویکرد مشورتی برای مدیران شبکه‌ها تشکیل شده است. ما برنامه‌های برند و پریننده برای هر شبکه داریم و مأموریت این دوستان این است که برای ارتقاء این برنامه‌های برند مشورت بدهند و همچنین برای ایجاد برنامه‌های جدید پیشنهادات خود را مطرح کنند.

او اظهار کرد: در نهایت شورای اندیشه‌ورزی در کنار مدیران شبکه‌ها قرار می‌گیرند و برای رشد بیشتر شبکه‌ها تلاش می‌کنند.

میرباقری درباره وضعیت مجموعه‌ها و باکس‌های نمایشی در شبکه‌ها بیان کرد: در دو سال اخیر باکس‌های پربیننده سیما را از دست دادیم. این باکس‌های نمایشی تعطیل شده بودند و یا سریال‌های تکراری و خارجی در کنداکتور پخش قرار گرفته بودند. بنابراین اولین تصمیم راهبردی ما برای احیای این باکس‌های نمایشی، این بود که حتما سریال ایرانی پخش کنیم. اکنون باکس‌های نمایشی در شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و اخیرا شبکه نسیم احیا شده است و پس از آن ما درصدد غنی‌سازی و ارتقاء کیفیت آثار نمایشی هستیم اما این کار به صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد.

معاون سیما با اشاره به ساخت سریال‌های مناسبتی در تلویزیون عنوان کرد: اگر ما بتوانیم باکس‌های نمایشی را برای مناسبت‌ها تنظیم کنیم ارتباطمان با مخاطب بیشتر می‌شود. اکنون دو سریال جدید برای محرم و سریال‌هایی برای هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی تدارک دیده‌ایم و بدین ترتیب مردم به تدریج عادت می‌کنند که از سازمان در مناسبت‌ها، سریال‌هایی را توقع داشته باشند.

میرباقری درباره ساخت فصل جدید برنامه «خندوانه» نیز اظهار کرد: فصل جدید «خندوانه» ‌بعد از محرم و صفر تولید خواهد شد و بلافاصله در حین تولید پخش آن را در کنداکتور قرار می‌دهیم.

او در بخش پایانی این گفت‌وگو درباره پخش «سرزمین کهن» نیز اظهار کرد: سیما در تدارک پخش «سرزمین کهن» برای پاییز است.
 
 
//ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار