کمیته بین المللی المپیک با تائید برنامه مسابقات رشته های مختلف ورزشی در المپیک 2024 پاریس، عملا مهر تائیدی بر ماندگاری کشتی در بازی های المپیک زد.
کد خبر: ۴۹۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 18 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، بعد از بازی های المپیک 2012 لندن، کمیته بین المللی المپیک به واسطه توسعه نیافتن کشتی در جهان و همچنین برخی نقایص دیگر همچون جذاب نبودن، تصمیم به حذف این رشته از بازی های المپیک گرفت که با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله ایران روبرو شد.

برهمین اساس کمیته بین المللی المپیک موسوم به IOC ماندگاری کشتی را منوط به ایجاد تغییرات جدی این رشته در جهان دانست و به اتحادیه جهانی کشتی تا المپیک 2020 توکیو فرصت داد تا این رشته در سراسر جهان توسعه و جذابیت لازم را برای حضور در المپیک ایجاد کند.

حضور این رشته اساطیری در بازی های المپیک 2024 پاریس منوط به تصویب اعضای کمیته شده بود.
حال بعد از گذشت حدود 5 سال از المپیک لندن، اتحادیه جهانی با تحت پوشش قراردادن کشتی های سنتی، تغییر قوانین و شیوه برگزاری مسابقات به صورتی جذاب تر، پخش تلویزیونی و سایر اقدامات توانسته نظر مساعد کمیته بین المللی المپیک را جلب کند.

به گزارش سایت فدراسیون کشتی آمریکا، در جلسه کمیته بین المللی المپیک که روز 22 شهریور ماه در شهر لیما پایتخت کشور پرو برگزار شد، برنامه اصلی بازی های المپیک که شامل 28 رشته ورزشی می شود، تصویب شد.

بر این اساس طبق این برنامه تمامی رشته هایی که در المپیک 2020 توکیو حضور دارند در المپیک 2024 پاریس نیز حضور خواهند داشت و فقط به اختیار سازمان دهندگان احتمال اضافه شدن 5 رشته ورزشی وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه های ورزشی کمیته بین المللی المپیک گفت: با توجه به اینکه کشتی در سال 2013 با خطر حذف شدن از المپیک قرار داشت و پس از آن با تلاش کشورها دوباره به این بازی ها راه یافت، طبق برنامه اعلامی در المپیک 2024 پاریس نیز رشته کشتی در این بازی ها حضور خواهد داشت.
«فرانکو کارارو» افزود: البته با توجه به اینکه این رشته در میان کشورهای قدرتمند جهان صاحب جایگاه بالایی است پیش بینی می شود که کشتی همچنان در رقابت های المپیک بعنوان یکی از رشته های قدیمی حضور داشته باشد.

وی بیان داشت: در نشست کمیته بین المللی المپیک در پرو درمورد رشته وزنه برداری نیز بحث و تبادل نظر شد و با توجه به رسوایی های دوپینگ رشته وزنه برداری در چند سال گذشته این رشته ورزشی در شرایط دشواری برای حضور در المپیک ها قرار گرفته و اگر فدراسیون بین المللی وزنه برداری نتواند مشکلات موجود را حل نماید، امکان اینکه این مشکلات جدی بر سر راه حضور این رشته در المپیک ها به وجود آید، زیاد است.

کارارو بیان داشت: از سوی دیگر به دلیل اینکه شهر لس آنجلس بعنوان میزبان المپیک 2028 انتخاب شده است و کشتی یکی از رشته های محبوب، پرطرفدار و مدال آور در این کشور محسوب می شود می توان امیدوار بود که رشته ورزشی کشتی در المپیک 2028 نیز حضور خواهد داشت.
 
ورزش سه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار