با نگاهی به خودروهای حال حاضر ایران در می یابیم که محصولاتی با قیمت 45 تا 60 میلیون تومان در انواع مختلف هاچ بک، سدان و... تولید می‌شوند اما بسیاری از آن‌ها قدیمی بوده و دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.
کد خبر: ۴۹۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 18 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ با نگاهی به خودروهای حال حاضر ایران در می یابیم که محصولاتی با قیمت 45 تا 60 میلیون تومان در انواع مختلف هاچ بک، سدان و... تولید می‌شوند اما بسیاری از آن‌ها قدیمی بوده و دچار مشکلات عدیده‌ای هستند. در ادامه تنها خودروهای نسبتاً مطلوب بازار را معرفی می‌کنیم که البته یک در دو کالبد هستند!

ساندرو استپ وی

بی شک ساندرو اسپت وی را می توان بهترین خودرو تا 60 میلیون در کلاس بدنه خود دانست. این خودرو در واقع یک کراس اوور سایز کوچک است که در مقایسه با مدل هاچ بک خود به جز اختلافات ظاهری چندان تفاوت عمده ای ندارد. ساندرو استپ وی با 4 میلیمتر افزایش طول و 1 سانتیمتر عرض و ارتفاع بیشتر در مقایسه با مدل هاچ بک از طراحی جسورانه تر در نمای جلو برخوردار است.

سازندگان ساندرو استپ وی با استفاده هوشمندانه از رنگ مشکی در کاسه چراغ ها و جلو پنجره به خوبی توانسته اند از ایجاد حالتی ساده و یکنواخت در نمای روبرو جلوگیری کنند. این خلاقیت با به کارگیری فلاپ های مشکی رنگ در جلو، گلگیرها و عقب خودرو کامل شده و حالتی عضلانی و خشن به ساندرو اسپت وی بخشیده است تا ماهیت یک کراس اوور سایز کوچک بیش از پیش در این خودرو مشهود باشد. در مقایسه با نسخه هاچ بک، ساندرو اسپت وی از فضای داخلی نسبتا بزرگتری برخوردار است و به جز این مورد تقریبا هیچ تغییری نسبت به نسخه هاچ بک رنو ساندرو احساس نمی کنید.

ساندرو استپ وی در ایران با پیشرانه بنزینی KM4 A6 برای مدل مجهز به جعبه‌دنده دستی و پیشرانه KM4 C6 برای نسخه مجهز به جعبه‌دنده خودکار عرضه می شود. شتاب صفر تا 100 این خودرو برای نسخه های دستی و خودکار به ترتیب 10.5 و 11.5 ثانیه عنوان شده که البته انتظار می‌رود در پیشرانه‌های تولید داخل این ارقام کمی متفاوت باشد.

از جمله امکانات تجهیزات این خودرو می توان به آینه های برقی همراه با گرمکن، سیستم ضد سرقت و کامپیوتر سفر اشاره کرد. ساندرو استپ وی در مدل دنده ای در بازار 53 تا 55 میلیون تومان قیمت دارد. افزون بر این، نسخه مجهز به جعبه‌دنده خودکار این خودرو نیز به قیمت 60 تا 62 میلیون تومان به فروش می رسد.

تندر پلاس

تندر پلاس همانگونه که از نامش پیداست در واقع یک نسخه ارتقا یافته از تندر یا اگر منصفانه تر بگوییم فیس لیفت چند سال پیش شرکت رنو برای خودروی داچیا لوگان محسوب می شود.

فیس لیفتی که از زشت ترین محصول شرکت رنو یک خودروی زیبا و جذاب خلق کرده. این خودرو به یک پیشرانه 16 سوپاپ با حجم 1600 سی سی مجهز است که قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متر را برای آن فراهم نموده. این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 4 از مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است.

این خودرو از بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر 10.2 ثانیه برخوردار است.

تندر پلاس در مقایسه با نسخه معمولی با تغییرات عمده ای عرضه می شود که در این بین می توان به تغییر چراغ های جلو و عقب، تغییر سپرهای جلو و عقب و هم رنگ شدن آنها با بدنه، بزرگتر شدن آینه های جانبی؛ طراحی جدید درب صندوق عقب و افزودن یک نوار کرومی به پایین آن، همرنگ شدن زه و دستگیره درب ها با بدنه و چراغ های مه شکن جدید در قسمت عقب خودرو اشاره کرد. در حقیقت می توان گفت که هم رنگ شدن قطعات مختلف تندر پلاس با بدنه آن، ظاهری یک دست و جذاب تر به این خودرو بخشیده است.

افزون بر این، از تغییرات داخلی تندر پلاس می توان به داشبورد و تودری های جدید، تغییر رنگ تودوزی داشبورد از طوسی به مشکی، فرمان جدید با لوگوی کمپانی رنو بر روی آن، تغییر روکش صندلی ها و افزودن تکیه گاه سر برای سرنشینان عقب اشاره کرد. تندر پلاس با جعبه‌دنده خودکار هم اکنون در بازار آزاد به قیمت 51 میلیون تومان و نسخه دستی آن در حدود 44 میلیون‌تومان به فروش می رسد.

 
 
//جام جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار