مسئول امور سینمایی اداره ارشاد میبد مطرح کرد
مسئول امور سینمایی اداره ارشاد میبد گفت: در پنج‌ماهه نخست سال جاری 20 فیلم در سینماهای میبد اکران شده است.
کد خبر: ۴۹۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 14 September 2017

به گزارش تابناک یزد، غلامرضا کارگر در گفتگو با خبرنگار فارس در میبد، سینما را هنر هفتم دانست و گفت: متأسفانه اکنون سینمای ما به سمت صنعتی و درآمدزایی سوق پیداکرده است و تا حدودی مسائل فرهنگی و ارزشی کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی وجود 2 سینما اکران فیلم آنلاین در شهرستان میبد خوب توصیف کرد و اظهار داشت: تا چند سال آینده دو سینمای کنونی شهرستان میبد نیاز شهرستان را رفع خواهد کرد و ازاین‌جهت مشکلی نداریم.

کارگر در ادامه بابیان اینکه اداره ارشاد میبد هیچ‌گونه دخالتی در اکران فیلم‌های سینماهای میبد ندارد تأکید کرد: فیلم‌سازان باید در درجه اول دقت کنند فیلم‌هایی را که مطابق عرف اسلام و کشور ایران بسازند و موازین شرعی را رعایت کنند.

مسئول امور سینمایی میبد تصریح کرد: عمده مشکل سینما در کشور بها ندادن به این هنر و جایگاه آن است و حتی سالی یک‌بار از سینما دار و فیلم‌سازان ارزشی نیز تجلیل نمی‌شود. اکنون گیشه‌های سینماها به فیلم‌های خاص اختصاص‌یافته است و ساخت و اکران فیلم‌های ارزشی و تأثیرگذار موردتوجه نیست. سینماگران باید به سمت خلق آثاری فاخر حرکت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با برشمردن اینکه متأسفانه برخی فیلم‌سازان ساخت فیلم را تنها به‌عنوان یک صنعت و منبع درآمد به شمار می‌آورند: فیلم‌سازان ما باید به سمت خلق آثاری حرکت کنند که مبتنی بر واقعیت‌های روز جامعه باشد. نمونه و مصداق خلق آثار فاخر را می‌توان فیلم ماجرای نیمروز دانست که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این مقام مسئول بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری به‌طور متوسط در دو سینمای میبد بیش از 20 فیلم اکران شده است گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از طرف مردم میبد شده است.

کارشناس امور سینمایی با تأکید بر اینکه باید مردم را با سینما آشتی دهیم و اصول و مبانی فیلم‌سازی را رعایت کنیم افزود: استفاده از سینما باید جنبه هنری داشته باشد و مخاطبان باید پیام فیلم را دریافت کنند که متأسفانه برخی سینما را به‌عنوان تفریح می‌دانند نه یک کار هنری و اجتماعی.

کارگر در پایان تصریح کرد: مسئولان باید از سینما، سینما داران و ساخت و اکران فیلم‌های ارزشی حمایت کنند زیرا سینما نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی و زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها در جامعه دارد.

انتهای پیام/72
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار