کد خبر: ۴۹۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 13 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به فعالیت ۶۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان یزد گفت: این تعداد تنها هفت درصد جمعیت استان یزد را تشکیل می دهد.

 مسعود شریعتی در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور کم بینا و نابینای استان یزد در سال ۸۵ با اشاره به روند توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان استان گفت: در این بخش روند رو به رشدی را شاهد بوده ایم و این در حالی است که در هر حال در این هیئت ورزشی کمبودهایی نیز وجود داشته است.

وی افزود: در سال ۹۴ رتبه هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد ۲۳ کشور بود که این رتبه با توجه به پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سال ۹۵ به رتبه دهم کشوری رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطر نشان کرد: در استان تعداد ۶۵ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم بر این اساس تنها هفت درصد مردم استان ورزشکار هستند.

وی افزود: از این تعداد تنها ۷۵ ورزشکار سازمان یافته، نابینا و کم بینا هستند و این در حالی است که در استان یزد جمعیت نابینایان به هزار نفر رسیده است.

شریعتی ادامه داد: وظیفه ما ایجاد فضایی برای شناسایی ظرفیت ها است که امیدواریم روزی فرا برسد که ۹۰ درصد از این هزار نفر در فعالیت های ورزشی شرکت کنند.

وی گفت: سیاست ما این است که بودجه های ورزشی را ابتدا در بخش ورزش همگانی و سپس در بین اقشار خاص هزینه کنیم و امیدواریم بتوانیم حرکاتی مؤثر در ورزش نابینایان و کم بینایان داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار