فرماندار خاتم با توجه به تعداد زیاد دام در شهرستان راه اندازی و ساخت کلینیک دامپزشکی را ضروری دانست و خواستار توجه جدی اداره کل دامپزشکی استان یزد به تامین تجهیزات و نیروی مورد نیاز دامپزشکی با توجه به گستردگی منطقه شد.
کد خبر: ۴۹۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 13 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فرجام فاضلی در نشستی با مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرستان از لحاظ پرورش و نگهداری دام و بیماری های مشترک بین انسان و دام از فعالیت های مجموعه اداره دامپزشکی برای حفظ بهداشت دام و انسان قدردانی کرد.
وی همچنین تلاش برای راه اندازی و فعال ساختن کلینیک های دامپزشکی و داروخانه های دامی تاکید کرد.
فرماندار خاتم در ادامه ارتقاء کشتارگاه های شهرستان را از دیگر نیازها و ضرورت ها دانست و یادآور شد: طرحی توسط مسئولان دامپزشکی شهرستان برای بهبود وضعیت کشتارگاه های شهرهای هرات و مروست ارایه شد،امیدواریم با تایید و اجرای این طرح شاهد تحولاتی در این بخش و افزایش کیفی فعالیت ها دامی باشیم.
فاضلی همچنین به بررسی ایجاد یک باب داروخانه دامپزشکی در شهرستان اشاره کرد و گفت : با توجه به درخواست های ارایه شده در این زمینه و وجود سه داروخانه امید واریم ، یک مجوز دیگر نیز در این ارتباط تایید شود.
این مسئول همچنین از اختصاص 22 میلیارد ریال از بودجه شهرستان به بحث دامپزشکی و روند رو به رشد آن نسبت به سال گذشته خبر داد.
همچنین رئیس شورای شهر هرات مرکز شهرستان خاتم نیز خواستار اصلاح نژاد دامی شد و تاکید کرد که نژاد دام های مناسب در شهرستان شناسایی و معرفی شود.
کرامت تیموری با توجه به اینکه تعداد زیادی دام در این شهرستان وجود دارد و شغل بسیاری از مردم دامپروری است خواستار توجه بیشتر به اصلاح نژاد دام شد.
در این نشست، حداد مدیرکل دامپزشکی استان یزد خواستار ارتقای وضعیت بهداشتی کشتارگاه های شهرهای هرات و مروست شد و قول هرگونه همکاری در تهیه طرح و کمک در جهت بهبود وضعیت موجود داد.
شهرستان خاتم یکی از مناطق مهم کشاورزی، دامداری و دامپروری استان یزد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار