رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به گسترش کیفی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۴۹۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 13 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛حیدر میرفخرالدین، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه نسل سوم در کشور است.

 

وی افزود: بحث اشتغال یکی از مباحث مهم در دانشگاه فنی و حرفه ای است که در سطح کشور میزان اشتغال فارغ التحصلان 70 درصد است ولی ما در استان یزد توانسته ایم این میزان را به تقریبا یکصد درصد برسانیم.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خاطرنشان کرد:خوشبختانه دولت در چند سال اخیر توجه ویژه ای به دانشگاه فنی و حرفه ای دارد و مقام معظم رهبری و مسئولان نیز بر آن تاکید دارند.

 

میرفخرالدین تصریح کرد: ما اولین استان در کشور بودیم که ساختار استانی در کشور پیدا کردیم و به صورت دانشگاه ادامه فعالیت دادیم و اخیرا بر اساس ارزیابی های وزارت علوم به درجه علمی چهارم رسیدیم که این اتفاق مهمی به منظور ساختار دانشگاه ما بوده است.

 

وی ادامه داد:خوشبختانه جامعه دید مثبتی به دانشگاه ما دارد و در یک سال گذشته بالغ بر 72 میلیارد ریال جذب خیرین داشته ایم و این میزان تاکنون تحقق پیدا کرده است که در اواخر مهرماه نیز برنامه ای به منظور تجلیل از خیرین خواهیم داشت.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد گفت:ما در بحث جذب دانشجو در سال گذشته و امسال جذب دانشجو داشتیم که امسال این میزان 20 درصد داریم  و اکنون حدود 12 هزار دانشجو داریم که در اول مهر 20 درصد این میزان افزایش پیدا می کند.

 

میرفخرالدین بیان کرد:ما ابتدا تاکید بر توسعه زیر ساخت ها داریم که بیش از 60 درصد از درس های ما در کارگاه ها انجام می شود که سعی داریم تا با ایجاد زیر ساخت ها میزان واحدها را افزایش دهیم.

 

وی افزود: ما بالغ بر 20 میلیارد ریال صرف تجهیز کارگاه ها کرده ایم که ما در استان 101 کدرشته داریم که حدود 80 درصد کاردانی و 20 درصد کارشناسی هستند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خاطرنشان کرد:ما اکنون حدود 12 هزار دانشجو داریم که 60 درصد از آنها غیر بومی هستند و در این زمینه نیز ما به تمامی متقاضیان خوابگاه اختصاص داده ایم.

 

میرفخرالدین تصریح کرد: دانشگاه ما تفکیک جنسیتی دارد که در شهرستان یزد 3 مرکز داریم که 2 مرکز پسران و یک مرکز دختران است و در میبد نیز دو مرکز پسران و دختران، اردکان و ابرکوه فقط پسران را داریم و در شهرستان های دیگر نیز این واحدها را داریم.

 

وی گفت:خوشبختانه در آینده ای نزدیک نیروهای حق التدریس جذب دانشگاه می شوند که این میتواند به ما کمک خوبی داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد:با توجه به مهارت محور بودن دانشگاه ما سعی کرده ایم تا مهارت را در دانشگاه روز به روز گسترش دهیم و در این راستا نیز برگزاری مسابقات و جشنواره های مهارتی نیز داشته ایم.

 

میر فخر الدین افزود: ما جشنواره انستراکشن را برای اولین بار در سطح کشور در استان یزد برگزار می کنیم و تا الان 150 هزار قوطی کنسرو در گینس ثبت شده است که امیدواریم در استان یزد به 200 هزار قوطی برسانیم و گینس ثبت کنیم.

 

وی افزود: در این مسابقات سازه های عمرانی به صورت سنتی انجام می شود و با قوطی کنسرو و تن ماهی این عمل انجام می شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خاطرنشان کرد:تعداد دانشجو، امکانات خوابگاهی، شاخص های پژوهشی، شاخص های آموزشی از جمله عوامل در راستای ارتقای سطح دانشگاه بوده است.

شیستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار