کد خبر: ۴۹۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 12 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید، چهار مجوز سالن سینما در استان یزد صادر شده بود که این تعداد با صدور ٩ مجوز دیگر در این دولت به ١٤ سالن رسید.

سیدخلف حوتی نژاد افزود: اکنون در یزد ٢ سینما با ٧ سالن و در شهرستانهای اردکان و میبد هر کدام ٢ سالن و بافق، ابرکوه و تفت هرکدام یک سالن سینما وجود دارد.
وی ادامه داد: سینماهای یزد دارای درجه ممتاز و سینماهای شهرستانها درجه یک است و از نظر تعداد مخاطبان و فروش در جایگاه متوسط کشور قرار دارد.
وی با یادآوری اینکه از ١٩ شهریور تا پایان هفته دفاع مقدس بلیط نیم بها است، خاطر نشان کرد: فیلمهای کمدی بیشترین تماشاگر را دارند و فیلمهای اجتماعی اخیرا مخاطبان زیادی پیدا کرده اند.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلمسازان استان مخصوصا مستندسازان از جایگاه قابل توجهی در کشور برخوردارند و در جشنواره های داخلی و خارجی خوش درخشیده اند.
حوتی نژاد افزود: سینماهای ما در حال توسعه هستند و تلاش می شود تا با بهسازی و تجهیز، ارتقای درجه پیدا کنند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل رشد فروش در سینماهای استان، به روز بودن فیلمهای روی پرده است که برخی از آنها فقط با اختلاف چند روز با تهران اکران می شود.وی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم ١٣٥ فیلم در استان یزد تولید و هفت جشنواره سینمایی نیز برگزار شد./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار