رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در همین مدت اخیر و پس از ثبت جهانی یزد، تقاضاهای زیادی برای سرمایه گذاری در این شهر داشتیم که در زمینه های مختلف از جمله هتل سازی، تامین امکانات گردشگری و غیره بوده است.
کد خبر: ۴۹۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 12 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»غلامعلی سفید در دیدار اعضای شورای شهر یزد با سرمایه گذار انرژی خورشیدی افزود: شهر یزد در چندماهه اخیر ثبت جهانی شده و همین ثبت جهانی یک سری تکالیف را برای ما ایجاد نموده که یکی از این تکالیف رعایت حقوق انسانی می باشد و استفاده از انرژی خورشیدی به جای انرژی حرارتی یکی از نکاتی هست که می توان در رعایت حقوق انسانی شهروندان به آن توجه کرد.
وی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی هم چندین پیشنهاد داشتیم، افزود: کار شروع شده و پیشنهاد هم داده اند که در پشت بام منازل نصب شود که در حال حاضر مجوز چند مورد از آن هم دریافت کرده اند و در حال انجام کار هستند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما به عنوان نماینده مردم در شورا و شهرداری از این طرح سرمایه گذاری استقبال می کنیم و امیدواریم با مطالعه دقیق طرح و استفاده از نظرات مشاوران بتوانیم در این زمینه با سرمایه گذار همکاری مناسبی را داشته باشیم.
شمس اردکانی سرمایه گذار طرح انرژی های خورشیدی در یزد هم گزارشی از نحوه کاربرد انرژی های خورشیدی در یزد و سرمایه گذاری این گروه در دیگر کشورها ارائه کرد و افزود: با توجه به اقلیم جغرافیایی شهر یزد، این طرح قابلیت اجرای بیشتری در این شهر دارد.
وی یادآور شد: وقتی مراحل اولیه ساخت و نصب پنل های خورشیدی در شهر یزد آغاز شود با تحقیقات انجام شده در همان اول صبح بیش از 200 وات انرژی تولید که به تبع و بر اساس شرایط زمین این مقدار افزایش پیدا می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار