مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد با اشاره به رونمایی دو گلدسته جدید این امامزاده، گفت: ساخت این گلدسته‌ها که بمدت ۳۵ سال به دلیل عدم تامین اعتبار بصورت داربست باقی مانده بود، سرانجام این طلسم ۳۵ ساله شکسته شد.
کد خبر: ۴۹۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ 10 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»همزمان با شامگاه عید مبارک غدیرخم با حضور جمعی از خدام و عاشقان امامزاده جعفر و ائمه اطهار از دو گلدسته جدید امامزاده جعفر ع یزد رونمایی شد.
محمدحسن برجیان، مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ساخت این گلدسته ها که به مدت ۳۵ سال به دلیل نبود بودجه و عدم تامین اعتبار به صورت داربست باقی مانده بود، خوشبختانه با مساعدت مسئولان اوقاف و همت مسئولان امامزاده جعفر (ع) طی دو سال گذشته به اتمام رسید.
رونمایی از گلدسته‌های امامزاده جعفر(ع) یزد/طلسم 35 ساله شکسته شد
برجیان افزود: با توجه به اینکه تمام بودجه و هزینه های فعالیت های امامزاده جعفر (ع) به صورت خیری و با کمک های مردم انجام می شود لذا به دلیل عدم تامین اعتبار و به مدت ۱۷ سال فعالیت عمرانی و ساخت این گلدسته ها به صورت کامل متوقف شده بود اما طی سه سال گذشته پیمانکار مناسبی پیدا شد و این طلسم ۳۵ ساله شکسته شد.
مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: هر کدام از این گلدسته ها دارای ۳۵ متر ارتفاع است که تماما در آنها کاشی معرق الوان بکار رفته است.
بکارگیری چهار کتیبه از آیات قرآن
برجیان ادامه داد: همچنین چهار کتیبه از آیات قرآن که دو عدد کتیبه متبرک به سوره شمس و همچنین دو کتیبه سوره والفجر است و در هر کدام از این ستون ها به صورت مجزا بکار رفته است.
رونمایی از گلدسته‌های امامزاده جعفر(ع) یزد/طلسم 35 ساله شکسته شد
وی افزود: هر کدام از این ستون ها سه طبقه غرفه دارد که جلوی آنها شبکه کاری شده است، همچنین کاشی ها به صورت سرب و قلع و با دست تراشیده شده و سپس در این محل نصب شده است.
مدیر آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد تصریح کرد: از همه اقشار مختلف مردم دارالعباده برای مشارکت در ساخت طرح توسعه و همچنین پارکینگ و رواق های امامزاده جعفر (ع) دعوت به عمل می آید تا همچون گذشت یاری رسان خادمان خود در این امامزاده واجب التعظیم باشند. 
رونمایی از گلدسته‌های امامزاده جعفر(ع) یزد/طلسم 35 ساله شکسته شد امامزاده جعفر (ع) از نوادگان علی عریضی، کوچک‌ترین فرزند امام صادق (ع) است و سلسله و نسب او ابوجعفر محمد بن علی بن عبدالله بن احمد الشعرانی بن علی العریضی بن الامام جعفر صادق (ع) است.
امامزاده ابوجعفر محمد در روز ششم محرم‌الحرام سال ۴۲۴ هجری قمری چشم از جهان فروبست و بدن مطهرش را با احترام زیاد به‌حکم وصیتش در شهر یزد و در مکان فعلی که بارگاه باشکوه امامزاده ابوجعفر محمد و تا این زمان مهم‌ترین زیارتگاه مردم یزد بوده است، دفن کردند.
این بنا در محله مصلی عتیق شهر یزد قرار دارد و قدیمی‌ترین قسمت این زیارتگاه که امروزه توسعه‌یافته است، حرم مطهر و گنبد آن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار