درآمد حاصل از حضور گردشگران خارجی در استان یزد 36 میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۴۸۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 29 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت جهانی شدن بافت تاریخی یزد، گفت: درآمد حاصل از حضور گردشگران خارجی در استان یزد 36 میلیون دلار بوده است.
 «سیدمحمدمیرمحمدی» در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور «علی‌اصغر مونسان» معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دولت دوازدهم در استانداری یزد برگزار شد، با بیان این که 14 موضوع در ستاد ملی بازآفرینی شهر در مورد اقدامات قابل اجرا در جهانشهر یزد تصویب شده است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی یکی از اولویت‌های توسعه شهر یزد به عنوان شهری جهانی است.

وی با اشاره به تشکیل 10کارگروه زیر مجموعه ستاد مدیریت جهانی شهر یزد در استان، افزود: طی چهار سال گذشته ظرفیت‌های گردشگری استان یزد افزایش چشم گیری داشته است.

استاندار یزد افزایش تعداد محل‌های بومی‌گردی استان به 61 نقطه را از جمله دستاوردهای یزد در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: در سال گذشته استان یزد میزبان بیش از 113 هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف دنیا بوده است.

این مقام مسئول با بیان این که درآمد حاصل از حضور گردشگران خارجی در استان یزد 36 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: لازم است که تمام نیازهایی که برای این موضوع در استان یزد وجود دارد انجام شود و انشاالله با کمک مسئولان استانی و کشوری زمینه معرفی هرچه بیشتر یزد به جهانیان را فراهم می‌کنیم.

میرمحمدی در ادامه افزایش اماکن پذیرایی و بین راهی استان به 93 مورد و افزایش تعداد راهنمایان فعال گردشگری یزد به 374 نفر را از دیگر دستاوردهای استان در حوزه توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل سازندهی بین دستگاه‌های استان در راستای ارتقای ظرفیت‌های گردشگری ایجاد شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار