رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل مسکن و شهرسازی یزد گفت : این استان با داشتن آثار متعدد تاریخی و بناهای قدیمی، ظرفیت زیادی در جذب گردشگر داخلی و خارجی در توسعه صنعت گردشگری دارد.
کد خبر: ۴۸۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 23 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»رضا خسرو آبادی افزود: جهانی شدن یزد فرصت تاریخی است تا شاهد حضور بیشتر گردشگران در این شهر باشیم .
وی ادامه داد که با حضور آنها در شهر یزد و با قدمتی که خاتم دارد ، گردشگران زیادی نیز به این شهرستان سفر خواهند کرد.
وی یادآور شد: اولویت اصلی و عمده این ستاد بازسازی و ایجاد توان مضاعف در جهت بهبود اقداماتی است که در بافت های بازآفرینی می تواند انجام شود.
وی همچنین بیان کرد: در این نشست هماهنگی برای اولویت بخشی به برنامه و اقداماتی است که در کدام محله و به چه میزان اعتبار هزینه شود.
خسرو آبادی اظهار کرد: یکی از اهدافی که ستاد مدنظر دارد این است بتواند در توانمند سازی مردم و برون‌رفت از بحث فقر شهری اقدامات سازنده‌ای انجام دهد، و اقدامات دولت هم به‌ عنوان عامل محرک توسعه در محلات هدف بازآفرینی انجام می‌دهد باعث می‌شود تا توان‌ مردمی در این راستا به‌ کارگرفته شود.
این مسئول تصریح کرد: امیدواریم در ستاد با همتی که در دستگاه‌های اجرایی عضو وجود دارد، با هم‌افزایی و توان‌بخشی بتوان منجر به اقدامات اجرایی شود که نتایج بسیار خوبی برای مردمی که در محلات بافت‌های ناکارآمد شهری ساکن هستند، به همراه داشته باشد.
خسروآبادی افزود: این امور می‌تواند اقدامات اثربخشی داشته باشد که در نگاه مشترک بین دولت و مردم بتوان چهره فقر را از شهر دور کرد و محلات از حداقل خدمات شهری بهره‌مند شود و این نتیجه‌ای است که از ستاد بازآفرینی پایدار شهری انتظار می رود .
در ابتدای نشست یاد شده فرماندار خاتم با اشاره به همگرا بودن اقدامات دستگاه‌ها در چارچوب استراتژی‌های توسعه شهری اظهار کرد: با تشکیل این ستاد و شناسایی بافت‌ های فرسوده در محل‌های هدف قدم‌های مثبتی برای بازسازی انجام خواهد شد.
فرجام فاضلی تأکید کرد: مدیریت شهری برای ترمیم زخم بافت‌های فرسوده در شهر نیازمند همکاری همه دستگاه و نهادهای ذی‌ربط است،امیدواریم با این تعامل بتوانیم با استانداردهای شهری در این زمینه برسیم.
شهردار هرات نیز گفت: تشریح سند بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی شهر از جمله مواردی است، باید اجرایی شود چرا این مهم در جذب گردشگر مهم است و می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
علی صادق زاده، با بیان اینکه شهر هرات آثار و ابنیه تاریخی با قدمتی زیادی دارد، تصریح کرد: بافت های قدیمی در مرکز شهرستان خاتم وجود دارد که باید بهسازی شود.
وی یادآور شد: هماهنگی بین بخشی و همکاری بین اداره ها باید انجام شود تا بتوانیم در محدوده ها و محله های قدیمی اقدامات موثری را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: محلاتی که قبلا در حریم شهر بودند و الان با توجه به طرح جامع می بایست در داخل محدوده باشند متاسفانه در این طرح قرار ندارند و مشکلاتی را به وجود آورده است.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار