کد خبر: ۴۸۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ 723 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی 201 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد شهرستان میبد در سه ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد گزارشی از مجموعه فعالیتهای حمایتی این نهاد در بخش بیمه های اجتماعی و بهداشت و درمان در سه ماهه نخست سال۹۶ ارائه کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین زنان سرپرست خانوار از جمله افرادی هستند که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند،گفت: 723 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی 201 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد شهرستان میبد در سه ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت شده است.

وی افزود: هزینه های درمان و هزینه های زندگی در زمان پیری و ازکارافتادگی جزو دغدغه های آحاد جامعه است و برای حل آن باید امکان دسترسی خدمات بیمه ای و درمانی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه محرومان فراهم شود.
مدیر کمیته امداد شهرستان میبد بیان کرد: کمیته امداد به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه های اجتماعی می کند.
وی ارائه خدمات بیمه‌های تامین اجتماعی را گام مهمی برای رفع مشکلات مالی مددجویان عنوان کرد و افزود: طبق تعامل موجود میان سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود تا مددجویان بعد از سن بازنشستگی به عنوان مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی لحاظ شوند.
زین الدینی در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به امور درمانی و بیمه ای جامعه تحت حمایت از جمله اقدامات مهم حمایتی این نهاد است، بیان کرد: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‎های مختلفی از جمله پرداخت هزینه های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکلینیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می شود.

وی با بیان اینکه 805 نفر بیمه شده این نهاد هستند، ادامه داد: 162 میلیون ریال برای درمان مددجویان تحت حمایت منظوردر سه ماهه نخست سال جاری اختصاص پیدا کرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد افزود: 216 میلیون ریال نیز در این مدت برای رفع سوء تغذیه 100 کودک کمتر از شش سال تحت حمایت کمیته امداد در قالب سبد غذایی کمک شده است، این میزان کمک در مقایسه با سه ماهه نخست سال 95 ،70 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند، از این‌رو کمیته امداد توجه ویژه ای به این موضوع دارد، عدم کنترل این بیماری توسط افراد، عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار