کد خبر: ۴۸۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد» رییس پليس فتا استان یزد گفت: فردي كه اقدام به فریب و کلاهبرداری از صاحب کافی‌نت کرده بود توسط این پليس در استان شناسايي و دستگير شد .

 سرگرد«مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پي شكايت مدیر یکی از کافی نت‌های سطح شهرستان مبني بر اين‌كه فردي ناشناس به عنوان مشتری مراجعه نموده که پس از لحظاتی از من درخواست نمود با عابر بانک شخصی‌ام برای وی خرید اینترنتی انجام دهم‌، من هم طی پنج مرحله حدود یک میلیون تومان خرید اینترنتی انجام دادم که وی پس از لحظاتی با توجه به شلوغی کافی نت از محل خارج و اقدام به فرار نموده است‌، با توجه به اهمیت موضوع بررسي پرونده در دستور كار اين پليس قرار گرفت .

وی افزود: باتوجه به عکس و فیلمی که از طریق دوربین داخل کافی نت در اختیار شاکی بود متهم پس از پیگیری‌های لازم با توجه به دستور قاضی پرونده پس از دو روز در یکی دیگر از کافی نت‌ها دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد .

رییس پلیس فتای یزد گفت: متهم صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را از این نوع کلاهبرداری اینگونه بیان نمود، اینجانب تمام زندگی خود را در سایت‌های قمار بازی از دست داده‌ام و دیگر پولی برام باقی نمانده بود به همین جهت به کافی نت‌های شهرهای مختلف مراجعه و با جلب اعتماد صاحب مغازه از کارت آنها برای شارژ نمودن حساب کاربری در سایت‌های قمار استفاده و در فرصت مناسب متواری می‌گردیدم .

این مقام مسئول تصریح کرد: بازی‌های قمار در ایران جزء موضوعات مجرمانه به حساب می‌آید؛ طبق قانون مجازات اسلامی مواد ( ۷۰۵ تا ۷۱۱) و ماده ۵۶۴ قانون مدنی، قمار و شرط ‌بندی جرم بوده و دایرکنندگان و شرکت‌کنندگان در این‌گونه مسابقات به استناد به مواد فوق‌الذکر مجرم محسوب می‌شوند .

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها برای قمار کردن نیازی به حضور در زیرزمین‌ها و برخی قهوه خانه‌ها نیست، زیرا که این دسته از بازی‌های قمار وارد فضای مجازی شده و افراد زیادی را نیز به خود جذب کرده است و متاسفانه شیوع بازی‌های قمار به حدی رسیده که تبدیل به نوعی اعتیاد در میان جوانان شده است؛ آنهایی که می‌بازند برای برگرداندن مال از دست رفته خود پای بازی مجدد می‌نشینند و آنهایی هم که می‌برند، طمع کرده و همچنان بازی را ادامه می‌دهند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار