کد خبر: ۴۸۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»مجید جوادیان زاده در نشست تشریح برنامه‌های همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب با اشاره به اینکه اجرای نمایش خیابانی چتر زندگی در سه‌نقطه شهر اجرا می‌شود، گفت: امیر چخماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر ازجمله محل‌های انتخاب‌شده برای اجرای نمایش‌های خیابانی منتخب این همایش هستند که به مدت سه روز اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هنر را یکی از عناصر مهم در رفع مشکلات اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: اقدامات بسیار مانند رفع آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق، فقر، حاشیه‌نشینی و ... ازجمله کارهایی است که در دستور کار دولت در حوزه اجتماعی قرارگرفته که امیدواریم بتوانیم با زبان هنر درصدد رفع آن‌ها برآییم.

وی خاطرنشان کرد: پیوند بین هنر و جامعه یک ضرورت است زیرا می‌توان با بهره‌گیری از مسائل اجتماعی و فرهنگی محتواهای هدفمند تولید و با زبان هنر آن‌ها را بیان کرد.

جوادیان زاده با تأکید بر اینکه نگاه جامعه بایستی برای حل مشکلات به سمت هنر تغییر کند، اضافه کرد: توجه به هنر و نگاه درست و صحیح به آن بایستی در مدیریت جامعه باشد تا بتوان با استفاده از این زبان گویا و شیوا مشکلات مرتفع کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اظهار داشت: همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی ازجمله اقدامات مؤثر در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و مهم‌تر اینکه بهره‌گیری از هنرمندان در این مسیر به‌نوعی کمک به آن‌ها و رویدادهای فرهنگی خواهد بود.

وی در پایان به با اشاره به اینکه نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب نگاه جدید و متفاوتی در بحث خانواده دارد، گفت: امیدواریم که با برگزاری چنین همایش‌ها ملی بتوانیم گامی مؤثر در رفع مشکلات اجتماعی جامعه برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار