کد خبر: ۴۸۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد» معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تاکنون اداره امور ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی از مجموع ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال استان یزد به بخش خصوصی و صنعتگران مستقر در همان شهرک‌ها واگذار شده است.
علیرضا رضایی در نشست با صنعتگران شهرک صنعتی جهان آباد میبد با ذکر این مطلب اظهار داشت: پیروی ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و اجرای قانون واگذاری مالیکت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، ایجاد شرکت‌های خدماتی و خصوصی‌سازی شهرک‌ها در دستور کار سازمان صنایع کوچک و این شرکت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نحوه واگذاری نواحی و شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی به گونه‌ای است که تشکیل و مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر عهده شرکت‌های خدماتی متشکل از صاحبان واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی قرار می‌گیرد.

رضایی اضافه کرد: در قالب این واگذاری، امور عمومی شهرک‌ها نظیر راهبری و اداره امور شهرک، حفاظت فیزیکی و انتظامات، مراقبت، حفظ و نگهداری فضای سبز، بهداشت و مدیریت پسماندها به شرکت‌های خدماتی سپرده می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت شهرک‌های صنعتی از طریق تشکیل شرکت‌های خدماتی در اختیار هیئتی متشکل از نمایندگان واحدهای صنعتی مستقر در همان شهرک صنعتی از طریق برگزاری انتخابات و تشکیل مجامع قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنان به عنوان دستگاه حاکمیتی و ناظر عالی با تشکیل سالیانه مجامع عملکرد و بودجه، علاوه بر حمایت از هیئت‌های مدیره شرکت‌های خدماتی بر روند امور آنها نیز نظارت می‌کند.

رضایی گفت: تا کنون با تشکیل شرکت خدماتی، اداره شهرک‌های صنعتی یزد، جهان آباد میبد، مهریز، اردکان،‌ فولاد، تفت و ابرکوه و همچنین نواحی صنعتی ابرکوه، مبارکه بافق و هرات به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری و تشکیل شرکت خدماتی ناحیه صنعتی شمس آباد میبد در دستور کار امسال است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار