کد خبر: ۴۸۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد دوشنبه 30 مرداد در نشست ارائه برنامه های خود برای شهرداری گفت: یزد با تاریخ کهن و پتانسیل های موجود در آن، مستعد شهری پایدار با رونق اقتصادی، اجتماعی و سطح بالایی از رضایتمندی شهروندان است.

احمد زارع پور به سرفصل های برنامه خود برای شهرداری یزد اشاره کرد و افزود: در طرح ارائه شده به منتخبین شورای پنجم به اصلی ترین موضوعات، سیاستها و راهبردهای هر بخش اشاره شده که شامل: مدیریت منابع و مصارف، تحقق نظام حکمرانی خوب شهری، هوشمندسازی شهر و شهرداری، ارتقا مشارکت عمومی و سرمایه های اجتماعی، گسترش حوزه فرهنگی اجتماعی، محیط زیست و خدمات شهری، آب و فاضلاب، اقتصاد شهری، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، معماری و شهرسازی تا رسیدن به شهر پایدار است.

وی با اشاره به جایگاه مدیریت شهری گفت: پیگیر ارتقا شهر یزد به کلانشهر خواهم بود و تصویب قوانین مدیریت واحد شهری و توسعه جوامع محلی را مدنظر قرار خواهم داد و با ایجاد شورایاری ها به تقویت محلات کمک خواهم کرد.

شهردار سابق اشکذر مشارکت پذیری و شفاف سازی را رکن اساسی در اداره امور دانست و ضمن توجه به شفافیت کارها برای همه شهروندان گفت: ارتقا سطح رضایتمندی و ایجاد فضای شایسته برای شهروندان از نکات کلیدی و اثرگذار است که باید برنامه ریزی درست و اصولی برای آن اتخاذ شود و قطعا در این مسیر تکریم ارباب رجوع به جد دنبال خواهد شد و تدوین راه کارهای لازم برای از بین بردن تخلفات اداری را انجام خواهد داد.

احمد زارع پور اظهارداشت: در حال حاضر عوارض جای درآمد را در شهرداری یزد گرفته است که باید درآمد پایدار ایجاد کنیم و اصلاح سیستم تهیه و تنظیم بودجه و پایدارسازی درآمد را دنبال خواهم کرد و بودجه را بر اساس اولویت های راهبردی و برنامه های میان مدت، کوتاه مدت و سالیانه ارائه خواهم کرد و ضمن تنوع در تامین مالی، شفافیت صورت های مالی، ارتقا نظام وصول درآمدها، واقعی کردن نرخ خدمات شهری را مدنظر قرار خواهم داد.   

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به برنامه های خود در ارتقا سطح خدمات، توسعه زیرساخت های IT در شهر، خدمات الکترونیک به مردم و راه اندازی اینترانت شهری اشاره کرد و برایجاد ارتباط سامانه های شهرداری با سایر دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

زارع پور به مباحث اجتماعی برنامه خود پرداخت و افزود: هویت بومی، محله ای در بین شهروندان و ارتقا فرهنگ شهروندی و شهرنشینی از جمله مواردی است که دنبال خواهد شد و با بهره گیری از هویت بافت تاریخی و ثبت جهانی یزد ضمن احیا معماری ایرانی اسلامی، دین خود را به این شهر ادا خواهم کرد.

شهردار سابق اشکذر به ظرفیت های منابع انسانی موجود در شهرداری اشاره کرد و اظهارداشت: معتقدم 90 درصد نیروی مورد نیاز در مجموعه وجود دارد و باید به این افراد توجه شود تا توانمندی های خود را ارائه کنند و در صورت حضورم برای خدمت به مردم در شهرداری یزد، از تمامی ظرفیت های موجود استفاده خواهم کرد.

وی تهیه طرح پلازای شهری در محدوده مرکز شهر، ارتقا کیفیت خدمات ناوگان حمل ونقل عمومی، تهیه سند راهبردی کلانشهر شدن و عضویت شهرداری در دبیرخانه کلانشهرها، احداث مسیرهای BRT بر اساس طرح جامع حمل و نقل، توسعه گردشگری و ایجاد بسترهای پایدار را از دیگر برنامه های خود برای شهرداری یزد عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار