مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اینکه داخل این استان چهار هزار و پانصد و پنجاه کیلومتر راه وجود دارد، گفت: در صورتی که همه نیروهایمان را به صورت کامل بسیج کنیم هم نمی‌توانیم به صورت کامل و همیشگی بر روی جاده‌های استان نظارت داشته باشیم و جلوی تخریب آن را بگیریم به همین دلیل لازم است که مردم خودشان نسبت به حفاظت از جاده‌ها گام بردارند.
کد خبر: ۴۸۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 22 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»محسن صادقیان در دیدار با رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه تمام اقدامات نگهداری و حفاظت از جاده ها مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، اظهار داشت: تمام اقدامات نگهداری اعم از تابلوها، خط کشی‌ها، روکش آسفالت، حریم جاده، حل و فصل مشکلات مردم، که به هر نوع قصد وصل شدن به جاده را دارند، احداث هر نوع سازه در کنار جاده و دسترسی‌های فرعی از جمله مورادی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی بحث کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و حفظ جان مردم را یکی از مواردی دانست که این اداره کل به آن به صورت ویژه حساسیت دارد و خاطرنشان کرد: همه در استان در تلاش هستند که تلفات جاده ای کاهش یابد ولی درموضوع کشته های جاده ای باید به مباحث فرهنگ سازی و اجتماعی بپردازیم تا بتوانیم سلامت مردم را در حد کامل در جاده ها تامین کنیم.

صادقیان با تاکید بر اینکه وجود اماکن رفاهی و خدماتی ویژه مسافران در بین راه‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش شاخص‌های امنیتی راه‌ها به دنبال دارد، عنوان کرد: تعدادی مجتمع‌های بین راهی در جاده‌های مختلف استان یزد وجود دارد که چه از ما مجوز گرفته و یا نگرفته‌اند، ما ملزم هستیم به صورت دوره‌ای از این مراکز بازدید به عمل آورده و بر خدماتی که ارائه می‌کنند نظارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حیطه فعالیت این اداره کل در جاده‌های برونشهری است، بازدید از مساجد بین راهی و سرویس‌های بهداشتی بین راهی را هم از دیگر اقداماتی دانست که در زمینه ارائه خدمات بین راهی به مسافران انجام می‌دهیم، حفظ و نگهداری از جاده‌ها و آسفالت را یکی از مصادیق اصلی حفظ بیت المال دانست و عنوان کرد: شاید بخشی از اینکه در زمینه نگهداری از آسفالت از سوی مردم توجهی نمی‌شود، عدم اطلاع رسانی درست به آنها است.

وی با اشاره به اینکه داخل استان یزد چهار هزار و پانصد و پنجاه کیلومتر راه وجود دارد، گفت: در صورتی که همه نیروهایمان را به صورت کامل بسیج کنیم هم نمی‌توانیم به صورت کامل و همیشگی بر روی جاده‌های استان نظارت داشته باشیم و جلوی تخریب آن را بگیریم به همین دلیل لازم است که مردم خودشان نسبت به حفاظت از جاده‌ها گام بردارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اینکه حدود 10 سال قبل تعداد کشته‌های جاده‌ها در استان یزد سالانه حدود 400 نفر بود، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته از جمله بهبود وضعیت جاده‌ها و نصب گاردریل‌ها و موارد مختلف دیگر، هر سال کشته‌های جاده‌ای کمتر شده و تا سال گذشته جزو استان اول کشور بودیم که تعداد کمترین کشته‌های جاده‌ای را داشتیم.

صادقیان با اشاره به اینکه باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها در زمینه پیشگیری از تصادف و به دنبال آن تلفات جاده‌ای استفاده کرد، اظهار داشت: با این وجود وقتی نگاه می‌کنیم که در سال 94 تعداد کشته‌های جاده‌ای ما 140 نفر بوده و هر دو روز و نیم در استان یزد یک نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد، واقعا دلخراش و ناگوار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: 20 تا 25 درصد این افراد هم شامل موتورسیکلت سواران هستند که به دلایلی از جمله نداشتن کلاه ایمنی، در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار