کد خبر: ۴۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 20 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد از اجرا و حمایت بیشتر از طرح های آبیاری تحت فشار و سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد.

علی اکبر رحمتیان  اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود شدید آب کشاورزی روبرو هستیم، حمایت از توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی بیشتر می‌ شود.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های آب و خاک و توسعه آبیاری تحت فشار در این شهرستان ادامه داد: خوشبختانه دولت یازدهم از توسعه آبیاری تحت فشار حمایت‌های بسیار جدی داشته و شایسته است تا از تمام ظرفیت ‌های موجود برای بهبود و راه‌ اندازی سیستم های نوین آبیاری بهره بگیریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد با بیان اینکه در حال حاضر در این شهرستان نیز از اجرای طرح های  نوین آبیاری کم‌فشار در اراضی کشاورزی بهره‌مند هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی از سیستم های نوین آبیاری بهره مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه صرفه ‌جویی آب کشاورزی بسیار مهم است، عنوان کرد: با اجرای این طرح ۱۱ کیلومتر لوله‌ گذاری پلی اتیلن با قطر ۲۰۰ انجام می ‌شود که نقش موثری در کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.

رحمتیان با اشاره به لزوم حمایت مسئولان و بانک ها در اجرای طرح های ابیاری نوین اراضی کشاورزی عنوان کرد: برای اجرای این طرح در مجموع شش میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال هزینه می ‌شود که بخش عمده ای از این مبلغ به صورت بلاعوض از طرف جهاد کشاورزی بهاباد تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه انجام هر کار و فعالیتی باید با همکاری و مشارکت مردم باشد تا به نتیجه برسد، در مورد همکاری و همراهی کشاورزان در مکانیزه کردن اراضی خود به سیستم تحت فشار تصریح کرد: بقیه این هزینه که اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیون ریال است نیز از محل خودیاری اهالی تامین خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از ویژگی های اجرای این طرح را کاهش هزینه آبیاری، تسریع در سرعت آبیاری و جلوگیری از رویش علف ‌های هرز  برشمرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار