دبیر کانون تفکر شهر هوشمند یزد گفت: در صورت تحقق هوشمند شدن شهر یزد، سطح کیفی مردم این شهر ارتقاء خواهد یافت.
کد خبر: ۴۸۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 20 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»امیر جهانگرد در نشست بحث و هم‌اندیشی شهر هوشمند یزد که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری و صاحب‌نظران حوزه فناوری در سالن اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد با تأکید بر اینکه مسیر رسیدن به یک شهر هوشمند برای هر شهری منحصربه‌فرد است و به سطح بلوغ و چالش‌های آن شهر بستگی دارد اظهار داشت: به‌منظور برداشتن اولین گام‌ها در تبدیل یزد به یک شهر هوشمند، کانون تفکر شهر هوشمند یزد با محوریت دانشگاه یزد و باهدف جلب مشارکت و هماهنگی بین سازمان‌های ذی‌ربط در این حوزه تشکیل شد.

دبیر کانون تفکر شهر هوشمند ادامه داد: هدف ایجاد شهر هوشمند این است که بتوانیم با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های مختلف به‌ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سطح کیفی زندگی شهروندان را ارتقا دهیم و توسعه اقتصادی پایدار شهر را تضمین کنیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه پروژه و برنامه‌های متعددی در این راستا در شهر یزد در حال اجراست بیان داشت: تدوین یک‌چشم انداز روشن و واضح، برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برای جلوگیری از موازی کاری از نکاتی است که باید موردتوجه مسئولین ذی‌ربط در هوشمند سازی جهان شهر یزد موردتوجه قرار گیرد.

دبیر کانون تفکر شهر هوشمند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شاخص‌های شهر هوشمند یزد در شش بُعد با توجه به شرایط و ویژگی‌های این شهر تدوین‌شده؛ از زندگی هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، حاکمیت هوشمند، محیط هوشمند، اقتصاد هوشمند و مردم هوشمند به‌عنوان این شاخص‌ها نام برد.

وی با اشاره به مسیری که پیش روی هوشمند شدن جهان شهر یزد است افزود: پایه اصلی شهر هوشمند وجود مردم هوشمند است که بر اساس مهارت‌ها و میزان استفاده بهینه و مؤثر آن‌ها از فناوری‌های نوین تعریف می‌شود.

جهانگرد تصریح کرد: کیفیت تعاملات اجتماعی مانند یکپارچگی، زندگی جمعی و توانایی برقراری ارتباط با جهان نیز از دیگر مصادیق مردم هوشمند به شمار می‌رود و در همین راستا افزایش مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های شهری و ارائه خدمات برتر آموزشی باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار