استاندار یزد گفت: حفظ سلامت زائرین اربعین مهمترین مسئله است و نباید حوادث ناگوار سال گذشته برای زائرین اربعین تکرار شود.
کد خبر: ۴۸۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴ 20 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»سید محمد میرمحمدی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین یزد بابیان اینکه حرکت خودجوش مردمی در پیاده‌روی اربعین باعث عزم و حرکت دستگاه‌های مختلف در جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی شد، گفت: این حرکت مردمی نشان از عشق وافر آن‌ها به اهل‌بیت(ع) و عقیده پاک آن‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته ارگان‌های مختلف در برگزاری هرچه بهتر این مراسم تلاش خود را انجام داده‌اند، افزود: در این چند سال مشکلات ریشه‌یابی شده و تجارب بسیاری خوبی به‌دست‌آمده است پس بایستی در هرسال به‌گونه‌ای عمل کنیم که دیگر شاهد بروز مشکلی در این مسیر نباشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: جلسات شهرستان نیز بایستی منعکس شود تا میزان فعالیت‌های آن‌ها در خصوص پیاده‌روی اربعین معین شود و بررسی صورت گیرد تا مشکلات شهرستان‌ها نیز در زمینه‌های مختلف، اگر با نواقصی روبه‌رو است مرتفع شود.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه در مسیر رفت‌وآمد زائرین نباید مسائلی که در سال گذشته با آن روبه‌رو بودیم پیش آید، گفت: اگر قرار است که مسیر حمل‌ونقل زوار تا مرز طولانی‌تر اما امن‌تر باشد این کار را انجام دهید زیرا حفظ سلامتی زائرین اباعبدالله الحسین مهم‌ترین مسئله است که باید نسبت به آن توجهات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های موکب‌های استان یزد به‌صورت یک مستند جامع پوشش داده شود، اضافه کرد: همه‌ساله موکب‌های استان یزد و دیگر استان‌ها خدمات بسیاری را نه‌تنها به زائرین ایرانی بلکه به زائرین دیگر کشورها نیز عرضه می‌کنند که اگر بتوان آن را به شکل یک مستند زیبا ساخت و پخش کرد تأثیرات زیادی خواهد داشت.

میرمحمدی بابیان اینکه مسئله درمان یکی از مهم‌ترین مباحث در ایام پیاده‌روی اربعین است، خاطرنشان کرد: هرکجا نیاز است هماهنگی صورت گیرد تا خدایی ناکرده در زمینهٔ دارو و درمان با مشکل روبه‌رو نشویم.

استاندار یزد اظهار داشت: آموزش رانندگان اتوبوس‌های زائرین اربعین یکی از ضروریات است تا ایمن‌تر از سال‌های گذشته باشیم و با اتفاق ناگواری مواجه نشویم.

وی در پایان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف بایستی پیش‌بینی مقدماتی داشته باشند تا قیمت‌های اتوبوس‌ها افزایش پیدا نکند، گفت: در زمینهٔ حمل‌ونقل باید به‌گونه‌ای عمل شود که زوار با مشکل پرداخت هزینه سفر روبه‌رو نشوند و بتواند مانند سال‌های گذشته هزینه سفر خود را بپردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار