کد خبر: ۴۸۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 19 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست با منتخبین شورا و ارائه برنامه های خود برای شهرداری یزد گفت: نظام اجتماعی نسبتا منسجمی هنوز در شهر وجود دارد و یزدی بودن قابل درک است و نظام کالبدی شهر شامل دو بخش جدید و تاریخی است که بخش جدید تا حد زیادی از نظام سنتی اعم از اجتماعی و فرهنگی تبعیت می کند.

 

محمدحسن خادم زاده افزود: ثبت ملی بخش تاریخی شهر و ثبت جهانی آن نگاه ها را به یزد چرخاند و باید ظرفیت های گسترده گردشگری را به درستی انعکاس داد و گردشگری سلامت بخشی از این موضوع است که خوشبختانه یزد در این زمینه هم سرآمد دیگر استان هاست.

 

وی از مهمترین تحدیدهای شهر یزد را گستردگی و پهن شدگی فوق العاده آن دانست و اظهارداشت: خدمات در این شرایط با مشکلات همراه شده است و گرانی شدید خدمات شهری و نامناسب بودن منظرهای شهری از دیگر موارد این بحث است.

 

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی یزد در بخش دیگری از سخنان خود به بهره گیری از فرصت ایجاد شده در ثبت جهانی شهر یزد اشاره کرد و افزود: ایجاد یک هسته منسجم از شهرهای هجوار بعنوان مراکز اصلی گردشگری ایران و ایجاد دبیرخانه ای از شهرداران شهرهای ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی و همچنین مشارکت گسترده با بخش خصوصی در گسترش فضاهای اقامتی و خدمات وابسته گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

خادم زاده با اشاره به اصلاح بدنه شهرداری اظهارداشت: ایجاد نهاد هماهنگی بین دستگاهی در مدیریت و خدمات شهری، کوچک کردن ساختار اداری، مکانیزه کردن امور و پیگیری قانون واحد شهری و همچنین منفک شدن بخشی از بدنه شهرداری و واگذاری امور به بخش خصوصی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع منتخبین شورای شهر یزد افزود: پیگیر اعتبارات ملی برای جهانی شدن یزد خواهیم بود و آموزش شهروندی را به طور جدی دنبال خواهم کرد و بخشی از درآمدها صرف آموزش گروه های شهروندی و نخبگان خواهد شد تا از این طریق آشنایی با قوانین در سطح خانواده ها گسترش یابد و مردم با شهرداری و خدمات آن بیشتر آشنا شوند و بتوان تعامل قوی تری بین شهروندان با شهرداری را برقرار کرد.

 

خادم زاده حمل و نقل و ترافیک را از دیگر معضلات یزد دانست و گفت: روش های نوین خدمات اجرایی خواهد شد و اصلاح مهندسی ترافیک، توسعه استفاده از وسایط نقیله برقی و بررسی استفاده از BRT را مدنظر خواهم داشت و در شهرداری هیچ طرحی بدون توجیه فنی و بررسی تیم مشاور اجرا نخواهد شد و بر این اساس طرح ها باید کارشناسی و مورد ارزیابی قرار گیرد. ایجاد مراکز فرهنگی هنری در مقیاس شهر، برگزاری برنامه های مناسبتی و فستیوال ها، بازگرداندن مقیاس انسانی به شهر و احیای محله بندی از دیگر موضوعات خادم زاده در نشست با منتخبین یزد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار