صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بااختصاص بیشترین تولیدات در کشور به عنوان قطب این صنعت در کویر می درخشد. با این حال قطب صنعت کاشی و سرامیک کشور این روزها در پیچ و خم مشکل رکود اوضاع دشواری را می گذراند .
کد خبر: ۴۸۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 19 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»رئیس خانه صنعت معدن استان در این باره می گوید: هنر کاشی‌سازی در استان یزد قدمتی 700 ساله دارد و به نوعی از صنایع دستی بومی این استان بشمار می آید که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شکل و رنگی تازه و مدرن به خود گرفته است.

کلانتر می گوید استان یزد با داشتن بیش از 58 واحد فعال تولید کاشی و سرامیک به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک در کشور به حساب می آید و سالیانه در استان بیش از 250 میلیون   متر مربع کاشی و سرامیک تولید میشود که توانسته اشتغالزایی بیش از 15 هزار  نفر را فراهم کند.

وی می افزاید : این صنعت در استان با مشکلات و رکود  روبرو است که میتوان به مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی , دپوی تولیدات به دلیل نبود بازار مناسب و ورود اجناس وارداتی  اشاره کرد.

رکود و تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در سال های اخیر به دلیل مشکلات ذکر شده مسائلی را برای بخش کارگری مرتبط با این صنعت نیز به وجود آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار