معاون ادارای و مالی دانشگاه یزد با تاکید بر نقش مهم ورزش در سلامت جامعه و ایجاد نشاط در بین دانشجویان گفت: این دانشگاه امسال در سه رشته انفرادی در حوزه قهرمانی شامل تنیس روی میز، بدمینتون و شمشیربازی در مسابقات کشوری تیمداری می کند.
کد خبر: ۴۷۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 17 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛علی مروتی در نشست خبری با بیان اینکه توجه به ورزش در دوره مدیریتی کنونی دانشگاه یزد اهمیت یافته افزود: زمانی که موضوع حمایت از ورزش قهرمانی در هیات رییسه دانشگاه مطرح شد چند رشته ورزشی دارای مزیت رقابتی در اولویت قرار گرفت که جنبه دانشگاهی داشتند.
وی افزود: برای رشته سوارکاری در استان یزد دارای مزیت است اما در دانشگاه فرصتی برای فعالیت در این رشته در نظر گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه برای انتخاب رشته های مورد حمایت، انفرادی بودن و قرار داشتن جزو رشته های المپیاد ورزشی دانشجویان نیز مورد تاکید بود ادامه داد: پس از بررسی های همه جانبه و کارشناسی تنیس روی میز به عنوان نخستین رشته در اولویت قرار گرفت و اعتبار مالی مناسبی نیز برای حمایت از این رشته در نظر گرفته شد.
وی اظهار امیدواری کرد میزبانی دانشگاه یزد برای برگزاری رقابت ‌های کشوری و اردوی تیم ملی تنیس روی میز، رشد و توسعه بیش از پیش این رشته را در استان به دنبال داشته باشد.
معاون دانشجویی دانشگاه یزد نیز در این نشست از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و هیات تنیس روی میز استان برای ورود به عرصه حرفه ای و قهرمانی در این رشته خبر داد.
محمدرضا صادقیان اظهار امیدواری کرد: تیم دانشگاه یزد که با قهرمانی در لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده الگویی برای حمایت سایر ارگانها و صنایع از ورزش استان باشد.
مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور از 24 تا 27 مرداد در دانشگاه یزد برگزار می شود. همچنین اردوی تیم های ملی تنیس روی میز کشورمان از 30 مرداد تا هفتم شهریور به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.
افزون بر 14 دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاهها مستقر هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار