مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان اینکه ماهانه 170 میلیون ریال در بخش درمان این بیمه هزینه می شود از کمبود اعتبار بعنوان مهمترین چالش این بخش نام برد.
کد خبر: ۴۷۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 16 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمد دریجانی  مجموع هزینه های درمانی بیمه سلامت را در چهارسال گذشته 564 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این رقم نسبت به چهار سال ماقبل آن 266 درصد رشد داشته که این به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی ها از جیب مردم است.
وی هزینه های درمانی بیمه سلامت استان از سال 88 تا 91 را مجموعا 154 میلیارد تومان اعلام کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه در چهار سال گذشته نیز برای بیماران خاص 230 میلیارد ریال هزینه شد افزود: بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی ، هموفیلی ، تالاسمی و ام اس است که تعدادشان در استان 458 نفر است.
وی از پرداخت 100 درصدی هزینه‌ درمان بیماران خاص(هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی) در راستای طرح تحول سلامت در این استان خبر داد و افزود: در مدت یاد شده 154 میلیارد تومان در زمینه بیمه سلامت همگانی هزینه شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطر نشان کرد: در حال حاضر82 هزار و 238 نفر از جمعیت این استان زیر پوشش طرح رایگان بیمه سلامت همگانی قرار دارند.
دریجانی به بیمه روستاییان اشاره و افزود: در چهار سال گذشته 198 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد.
وی در ادامه از افتتاح ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت تا پایان سال خبر داد و گفت:همچنین عملیات اجرایی ساختمان بیمه سلامت اشکذر و ابرکوه هم در آینده نزدیک آغاز می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: 12 درصد شهروندان و چهار درصد روستاییان به دیابت شناخته شده مبتلا هستند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش سلامت داشت گفت: امیدواریم که این روند در دولت دوازدهم ادامه یاید تا مردم در زمینه هزینه درمان و بیماری خود دغدغه ای نداشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار