کد خبر: ۴۷۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 16 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه  ۳۵۳  هزار نفر در یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: قند خون ۹۰ درصد بیماران دیابتی یزد کنترل شده نیست.
محمد دریجانی  در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه بیمه خدمات درمانی در 22 مرداد 91 تبدیل به بیمه سلامت شد اظهار داشت: بیمه خدمات درمانی تنها به بحث درمان توجه داشت ولی بیمه سلامت حوزه سلامت را به صورت کامل تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت در حوزه پیشگیری و سلامت هم اقدامات خوبی انجام می‌دهد، عنوان کرد: طرح تحول سلامت که در دولت یازدهم اجرایی شد برکات بسیار خوب و زیادی برای مردم داشت به طوری که دغدغه های مردم در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی از لحاظ هزینه های درمانی به صفر رسید.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: به این ترتیب که بیماران در مراجعه به این بیمارستان‌ها تنها 10 درصد هزینه درمان را پرداخت می کردند و افرادی که از بیمه روستایی بهره‌مند بودند، تنها 5 درصد هزینه‌ها را باید می‌پرداختند، این در حالی است که پیش از اجرای طرح تحول سلامت، 37 درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شد.

دریجانی افزایش تعهدات سازمان‌های بیمه‌ای را یکی دیگر از خدمات این طرح دانست و گفت: خیلی از داروهای شیمی درمانی پیش از این طرح در تعهد بیمه‌ها قرار نداشت ولی الان هزینه‌های مربوط به این داروها را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

به گفته وی اداره کل بیمه سلامت استان یزد از سال 88 تا پایان 91 مجموعه 154 میلیارد تومان هزینه درمان انجام داده ولی از سال 92 تا پایان سال 95، این اداره کل 564 میلیارد تومان هزینه کرد داشته است که رشد 266 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه این رشد به معنای کاهش سطح پرداختی از طرف بیماران است، عنوان کرد: یکی از مزیت‌های دیگر این بیمه در کنار کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران، بهره‌مندی همه افراد به صورت رایگان از این خدمات است.

دریجانی تعداد کل بیمه شدگان سلامت شهری یزد را 82 هزار و 238 نفر دانست و ادامه داد: در این چهار سال 154 میلیارد تومان برای این افراد هزینه از طرف اداره کل بیمه سلامت استان انجام شده است.

وی از شیوع 12 درصدی دیابت در بین مردم شهرنشین یزد خبر داد و گفت: این آمار در روستاها 4 درصد است که یکی از اصلی ترین علل پایین بودن این آمار وجود پزشک خانواده و رسیدگی به وضعیت سلامت افراد مختلف است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خدمات بیمه روستایی استان یزد در دو سطح یک و 2 را 198 میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: الان در استان یزد 148 هزار و 148 نفر از خدمات بیمه روستایی بهره‌مند هستند.

دریجانی تعداد کل بیمه شدگان بیمه سلامت در استان یزد را 353 هزار و 951 نفر دانست و افزود: این آمار تقریبا 35 درصد جمعیت استان یزد را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح با مقداری چالش روبرو هستیم، گفت: تمام بدهی بیمه سلامت در سال 95 به پزشکان و داروخانه‌ها را به صورت کامل پرداخت کردیم و بدهی به بیمارستان‌های دولتی تا آبان 95 و بیمارستان‌های خصوصی هم تا آذر سال گذشته پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد به همراه استان تهران بیمارپذیرترین استان‌های کشور هستند، گفت: هر سال یا استان یزد در رتبه نخست پذیرش بیمار از دیگر استان‌های کشور قرار دارد و یا پس از تهران در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

دریجانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که استان یزد در ارتباط با بیمار فرستی در جایگاه 27 کشور قرار دارد و کمترین میزان بیماران یزدی برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.

وی به ضرورت فعالیت در عرصه پیشگیری از بیماری در جامعه تاکید کرد و گفت: باید اقدامات سلامت در استان یزد به سمت پیشگیری حرکت کند به گونه‌ای که افراد با سبک زندگی و تغذیه درست دچار بیماری‌ها نشود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از تشکیل پرونده برای تمام بیماران دیابتی استان یزد که انسولین تزریق می‌کنند خبر داد و ادامه داد: قند خون بالای 90 درصد بیماران دیابتی شهرهای استان یزد که نزدیک به 11 هزار نفر می‌شوند، کنترل نیست و در صورتی که قند افراد کنترل نشود، دارو خوردن یا نخوردن هیچ تاثیری ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار