کد خبر: ۴۷۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 13 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: بزرگترین چالشی که در آینده همه بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور را تهدید می‌کند، بحران کم آبی است.

رضا میرزایی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور اظهار داشت: محدودیت‌های طبیعی ناشی از شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار نامناسب و نامطلوب حکمرانی و برنامه‌ریزی در حوزه آب، سبب شده که وضعیت منابع آب کشور هر روز بحرانی‌تر شود.

میرزایی افزود: وضعیت منابع آب بدخیم بوده و با ادامه این روند چشم انداز مناسبی برای آب کشور نمی‌توان متصور شد.

کم آبی بزرگ‌ترین چالش آینده ایران/ بیطرف مناسب‌ترین گزینه برای وزارت نیرو

وی عنوان کرد: توسعه منابع آب در کشور متوازن نیست و بسیاری از تصمیم گیری‌ها در حوزه آب سیاسی و جانبدارانه است و این موضوع مشکلات حوزه آب را پیچیده‌تر می‌کند.

میرزایی تصریح کرد: مشکلات حوزه آب کشور بسیار جدی بوده بطوری‌که بحران آب وارد مقوله امنیتی شده و به اعتقاد کارشناسان آبی به بزرگ‌ترین چالش که در آینده همه بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور را تهدید می‌کند، بحران کم آبی است.

وی ادامه داد: بحران آب پشت درهای کشور بوده و در چنین شرایطی وزارت نیرو که متولی آب کشور است نیاز به یک وزیر توانمند، مقتدر و برنامه ریز دارد که با تغییر رویکرد در مدیریت منابع آب کشور را نجات دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در خصوص وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: مهندس بیطرف خود از خانواده صنعت آب و برق است و مسائل آب و برق را خوب می شناسد.

میرزایی با ذکر اینکه یکی از نقاط قوت کابینه دولت دوازدهم گزینه وزارت نیرو است، افزود: عملکرد مهندس بیطرف در مناصب مختلف از گذشته تاکنون درخشان بوده و من بر این باور هستم که ایشان با برنامه آمده و با تجربیات و شناخت خوبی که از حوزه آب دارند با انجام تغییرات ساختاری در حل مشکلات آب کشور موفق عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: مهندس بیطرف فردی متخصص و شایسته، با تجربه و دارای کارنامه درخشان در حوزه آب است و مناسب‌ترین گزینه برای تصدی وزارت نیرو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار