کد خبر: ۴۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 13 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد با اشاره به وضعیت تصادفات فوتی در یزد گفت: بیشترین آمار فوتی‌های تصادفات مربوط به موتورسواران نوجوان و عابران کهنسال است.

 سرهنگ منصور جمشیدی در نشست خبری فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در سال ۹۲ در صدر تصادفات فوتی در کشور قرار داشت، اظهار کرد: در سال ۹۳ آمار فوتی‌های تصادفات یزد هشت درصد و در سال ۹۴ بیش از ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۵ استان یزد رتبه نخست در کاهش تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص داد و این کاهش چشمگیر کشته‌های تصادفات به دلیل اجرای برخی طرح‌ها، بهبود زیرساخت‌ها و ارتقاء فرهنگ رانندگی مردم یزد است.

جمشیدی با اشاره به اینکه در اوایل دهه ۹۰ بر اساس آمارها بیشترین کشته های تصادفات مربوط به تصادف کامیون‌ها با عابران یا وسایل نقلیه دیگر در سطح شهرهای استان یزد بود، افزود: با اجرای طرح محدودیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر، میزان تصادفات فوتی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: تصادفات فوتی کامیون‌ها به هیچ وجه قابل کنترل نبود اما با اجرای این طرح، امروز شاهد کاهش قابل توجه تصادفات فوتی و جرحی در استان یزد هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد یادآور شد: آمار تصادفات فوتی که عامل آن کامیون‌ها بودند، ۲۵ درصد بود که این آمار اکنون به یک درصد رسیده است.

جمشیدی ادامه داد: از اول سال جاری دو نوع تصادف فوتی در یزد توجه کارشناسان تصادفات را به خود جلب کرده که باید در این زمینه چاره ای اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: موتورسواران ۱۵ تا ۳۰ سال و عابران پیاده ۸۵ تا ۹۰ سال بیشترین آمار فوتی‌های تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار