کمک به تسهیل مسیرهای صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۴۷۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶ 13 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در بازدید از یک واحد تولیدی گفت: کمک به تسهیل مسیرهای صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال خواهد داشت.

 «سید مسعود عظیمی»  به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک، در بازدید از یک واحد موفق فراوری سنگ‌های ساختمانی، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان حامی صنایع کوچک، حمایت‌های مختلف نرم افزاری را برای بهبود بازار و فروش صنایع پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کنسرسیوم سنگ در استان، گفت: یکی از راه‌های توسعه بازار تولیدات و کالاهای داخلی حضور در بازارهای صادراتی است که این شرکت نیز هم‌راستا با سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی را در دستور کار خود قرار داده و در سال جاری نیز با توجه به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی می‌شود .

عظیمی با تاکید بر تولید صادرات محور در صنایع کوچک و متوسط، اظهار کرد: حضور در بازار کشورهای همسایه از طریق تشکیل کنسرسیوم های صادراتی نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی خواهد داشت.

وی افزود: از اهداف تشکیل این کنسرسیوم می‌توان به هدایت فعالیت‌های بازاریابی و فروش ذینفعان به سمت بازارهای صادراتی، ایجاد یک مرکز اختصاصی بازرگانی و تجاری سنگ، کسب موقعیت ویژه در منطقه به همراه ایجاد نمایشگاه دائم سنگ، برندسازی و افزایش اعتماد به محصولات ایرانی به ویژه سنگ و نیز افزایش حس مشارکت و هم‌افزایی ذینفعان خوشه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک براساس تامین نیازهای داخلی ایجاد شده‌اند و متاسفانه در زمان تاسیس آنها فکری برای صادرات نشده به خاطر همین در بازار خارجی با مشکل مواجه هستند، بنابراین باید در قالب کنسرسیوم و شرکت‌های مدیریت صادرات بازار خود را توسعه بخشند.

عظیمی با اشاره به جایگاه ایران در تولید سنگ خام، اظهار کرد: کشور ایران با وجود جایگاه سومی در بین تولیدکنندگان سنگ خام جهان، در بین صادرکنندگان جهانی سنگ‌های فرآوری شده جایگاهی ندارد و استان یزد با دارا بودن معادن غنی سنگ در کشور از استان‌های مطرح در تولید سنگ خام و فرآوری شده محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار