کد خبر: ۴۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 12 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ وزارت امور داخلی کویت در بیانیه‌ای مدعی شد که مقامات این کشور ۱۲ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب الله لبنان دستگیر کرده‌اند.

وزارت امور داخلی کویت اعلام کرد: «مقامات کویت ۱۲ نفر را به جرم جاسوسی برای ایران و حزب الله لبنان دستگیر کرده‌اند. »

این گزارش نوشت: «کویت ۲۵ شهروند کویتی شیعه و یک تبعه ایرانی را بعد از کشف سلاح و مواد منفجره که بنا بود به دست شبکه عبدلی در سال ۲۰۱۵ برسد، دستگیر و محکوم کرده بود. همین مساله تنش‌های فرقه‌ای را بیشتر کرده است. »

بازپرسان کویتی مدعی شده‌اند که افراد دستگیر شده قصد داشتند اقدامات خصمانه‌ای را علیه کویت ترتیب دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: « یکی از این افراد به مرگ محکوم و مجازات بقیه متهمان، زندان‌های طولانی مدت بود. در ماه ژوئن دادگاه عالی کویت حکم مرگ را تخفیف داده و به حبس ابد تبدیل کرد اما محکومیت سایر دستگیر شده‌ها را افزایش داد. »

رویترز نوشت: «دست کم ۱۴ نفر از این متهمان به طور غیابی محکوم شده‌اند که یکی از آن‌ها ایرانی است. ایران هرگونه دخالت دراین مساله را قویا رد کرده است. »

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت امور داخلی کویت که «کونا کویت» رسانه دولتی کویت منتشر شد، گفته شده: « وزارت امور داخلی کویت اعلام کرده که سرویس‌های امنیتی ۱۲ تن را در مناطق مختلف به اتهام ارتباط با شبکه عبدلی دستگیر کرده است.»

این بیانیه در ادامه مدعی شده مقامات کویت به دنبال دو تن دیگر از این افراد هستند که معتقدند در همین پرونده نقش داشتند و همچنان متواری هستند.
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار