کد خبر: ۴۷۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 12 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق از فشار خون بالا و کنترل نشده به عنوان یکی از عوامل خطرساز بیماری های قلبی نام برد.

 دکتر مسعود اسلامی در نشست خبری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق که قرار است ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۹۶ در سالن همایش های برج میلاد برگزار شود، گفت: هدف اساسی این کنگره ارائه جدیدترین مسائل علمی در زمینه بیماری های قلبی و عروقی است که بتوان آنها را در اختیار پزشکان قرار داد تا اطلاعات آنها هم همچون پزشکان دنیا در این زمینه به روز شود.

وی با اشاره به حضور ۳۰ سخنران خارجی از کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن افزود: پیش بینی می شود در کنگره امسال در حدود چهار هزار نفر شرکت کننده داشته باشیم که هزار نفر آنها متخصص قلب و عروق هستند.

اسلامی در ادامه به ارائه روش های تشخیص نوین در زمینه بیماری ها قلبی در کنگره امسال اشاره کرد و گفت: این روش های تشخیصی شامل اکوکاردیوگرافی های سه و چهار بعدی، سی تی اسکن و استفاده از MRI در تشخیص بیماری های قلبی است.

وی همچنین به ارائه داروهای پیشگیری از سکته های مغزی در بیماران قلبی در کنگره امسال اشاره کرد و گفت: تعویض دریچه میترال از طریق پوست که چند ماه است در دنیا شروع شده در کنگره امسال مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اسلامی با اعلام اینکه قرار است قبل از آغاز کنگره دو تا سه عمل تعویض دریچه میترال از طریق پوست و بدون عمل باز در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام شود، افزود: این روش تعویض دریچه میترال توسط یک پزشک ایرانی که مقیم آمریکاست انجام خواهد شد.

دبیر علمی کنگره در ادامه به وضعیت بیماری های قلبی در کشور اشاره کرد و گفت: سکته های مغزی به دنبال نامنظمی های قلبی از جمله بیماری های شایع در کشور است.

وی با اعلام اینکه اکثر موارد سکته های مغزی ناشی از فشار خون کنترل نشده و یا نامنظمی های قلبی است افزود: در کشور ۶۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال دچار فشار خون بالا هستند.

اسلامی با اعلام اینکه اولین تظاهر سکته مغزی فشار خون بالاست تاکید کرد: نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا در کشور از بیماری خود اطلاع ندارند و نیمی دیگر از افرادی که مطلع هستند درمان موثر نمی گیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار