کد خبر: ۴۷۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 12 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فرماندار بافق در سمینار و کارگاه آموزشی تولید پسته ارگانیک که با حضور مدیر جهاد کشاورزی بافق و جمعی از کشاورزان و پسته کاران از 8شهرستان در سراسر استان برگزار شد گفت: با راه اندازی تولید پسته به شیوه ارگانیک اتفاق خوبی در بخش کشاورزی شهرستان رقم می خورد.
 
 محمد زاده رحمانی با بیان اینکه سطح زیر کشت پسته در شهرستان بافق 2هزار و 300هکتار می باشد اشاره کرد:تولید محصولات به روش ارگانیک باعث سودآوری کشاورزی شده و افزایش تولید نیز عمودی می شود.
 
 وی افزود:از هرهکتار به طور متوسط یک هزارو 200کیلوگرم پسته برداشت می شود.
 
 زاده رحمانی با اشاره به اینکه بافق از شهرستان های پسته خیز استان یزد به شمار می رود اشاره کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند.
 
 فرماندار بافق عمده ترین باغ های پسته شهرستان را منطقه حسن آباد وگودگوار در حومه شهر و روستاهای دهستان سبزدشت برشمرد و افزود: پسته زارهای مناطق روستایی از آب قنات و باغ های حومه شهر بافق توسط 130 حلقه چاه کشاورزی آبیاری می شوند.
 
وی با اشاره به افت سطح زیرزمینی خاطر نشان کرد :کشاورزی نوین باید به سمت تولید محصولات ارگانیک و افزایش عمودی تولید پیش برود.
 
 فرماندار بافق با بیان اینکه امروز تمام محصول آنالیز می شود گفت:باید خود را برای استفاده از کودها و محلول های آلی و تولید پسته ارگانیک بدون استفاده از سموم مهیا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار