در نشستی با حضور رییس دانشگاه یزد و چندتن از مسئولان دانشگاه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و هیات عالی از مجلس استان ذی قار عراق درخصوص همکاری دانشگاه یزد و دانشگاه ذی‌قار عراق بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۴۷۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 12 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛در این نشست دکتر فرهاد نژادکورکی رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و دکتر محمد فرشی سرپرست دانشجویان غیرایرانی دانشگاه یزد کلیاتی در خصوص شهر و دانشگاه یزد و همچنین تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه و شرایط پذیرش آنها توضیحاتی ارائه دادند.

حمید منعم رییس مجلس استان ذی‌قار در این نشست گفت: شهر ذی‌قار ۵دانشگاه دارد که ۳دانشگاه آن دولتی است. دانشگاه ذی‌قار جزء دانشگاه‌های دولتی این شهر است که دارای ۱۹دانشکده با کلیه رشته‌های علمی، تجربی، ریاضی، انسانی، مهندسی، پزشکی مدیریت  است و ۱۹۰۰۰دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: هدف آنها از سفر به استان یزد بررسی مسایل صنعتی استان است اما در زمینه همکاری‌های علمی نیز آمادگی لازم را برای تعامل بیشتر دارند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه رشته‌های فوق لیسانس و دکترا این تمایل را داریم که بین دانشگاه ذی‌قار عراق و دانشگاه یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم.

وی پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط جوی شهر ذی‌قار و شهر یزد در زمینه مبحث آب و ریزگردها یک کار تحقیقاتی با همکاری استادان دانشگاه یزد و دانشگاه ذی‌قار انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار